Wpis z mikrobloga

Cześć,
Zaznaczam że jestem kompletnym laikiem.
Zamówiłem wosk:
New Fusso Coat 12 Months Wax Dark

Mam pytanie co do przygotowania samochodu pod wosk.
Czy można to zrobić jakoś chałupniczo np. na myjni.
Nie używając dodatkowej chemii nie licząc alkoholu do odtłuszczenia
Tak aby efekt był w miarę spoko.

Mam też niebieską glinkę od k2 ale boję się że porysuje.

#fusso #detailing #motoryzacja #autodetailing
#soft99
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lukmajster: Wszystko można zrobić aczkolwiek pomyśl sobie tak. Jak nie domyjesz lakieru dobrze przed nakładaniem wosku to zawoskujesz brud, a przy okazji może się okazać że tym brudem będziesz maział po lakierze co jedynie spowoduje jego porysowanie.

Dlatego tak ważne jest oczyszczenie lakieru przed woskowaniem. Czy da się to zrobić na bezdotyku? Da się pod warunkiem że będziesz miał na to czas. A jak? Przede wszystkim porządne mycie ręczne, nie
  • Odpowiedz
@lukmajster: wiesz co, no najlepiej by było właśnie użyć chemii żeby jak najwięcej rozpuścić chemicznie. A przy samym glinkowaniu to podstawa to dobry poślizg więc albo dedykowany środek do glinki albo obficie psikać wodą z szamponem żeby nie było tarcia sama glinką po lakierze. No i trzeba pamiętać o częstym zagniataniu tej glinki żeby ten brud co się zbiera na powierzchni glinki "chować" do środka.
  • Odpowiedz
@lukmajster: posłuchaj synek, jedź na myjnie w nocy co nikomu nie będziesz blokować i da sie ogarnąć

- piana, spłukujesz
- myjesz szamponem, wycierasz do suchego
- usuwasz smołę, spłukujesz, suszysz
- usuwasz metaliczne, spłukujesz, nie trzeba suszyć bo przechodzimy
  • Odpowiedz
@vargemp: no i jeszcze cleanerek przed woskiem by usunąć oksydacje z lakieru, potem odtłuścić ipą by fusso związało z jałowym lakierem i @lukmajster: masz wzorowy opis działania przed woskami. I sam tak robię tylko nie jeżdżę w nocy, bo wtedy za duża wilgotność powietrza i niektóre woski mogą ciężko się docierać lub mazać.