Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@RedveKoronny: tak, tylko raz wewnątrz funkcji seedujesz a pozostałe 1199 razy tworzysz nowy generator i zostawiasz go z domyślnym seedem. Potrzebujesz jeden generator i seedowac go raz
  • Odpowiedz
@RedveKoronny: ale ta implementacją z pętlą i odejmowaniem wartości 'chances' jest dziwaczna.

Jedno pytanie ode mnie, czemu w main w pętli for wołasz funkcję 1200 razy a suma w chances daje 1300? Czy zmiana tej wartości w main nie przybliży cię do oczekiwanego wyniku?
  • Odpowiedz
@RedveKoronny: no i takie gadanie, ja pytam czemu tak jest a ty że działa.
Zwiększ sobie liczbę iteracji i sprawdź dla dużych wartości. Imo nie dostaniesz dokładnego wyniku bo bo nie iterujesz "sum" razy. Sprawdziłem u siebie i dostaje "lepsze" rezultaty po zmianie tej wartości.
No ale też nie wiem jak ten twój finalny kod wygląda, może jest okej.
  • Odpowiedz
no i takie gadanie, ja pytam czemu tak jest a ty że działa.


@szwe: wybacz, #!$%@?łem sie mułem

tak szczerze, to nie wiem czemu zbliża się do 1300, ale w sumie interesuje mnie sam rozkład, bo nie zbieram danych do statystyki z tej funkcji, a używam tej funkcji do losowania odległości na jaką pójdzie postać gracza w mojej grze.

Sprawdziłem na 10k iteracjach, i rozkład wydaje się zgadzać
  • Odpowiedz