Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 138
Nach Kolberg.

Dawno mnie nie było. Dziś legancko, ale nie inaczej było przez ostatnie 2 miesiące... Chyba przejąłem pociągi na tej linii po jednym z emerytów, który opuścił już nasze mury. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Trochę się przez ten czas wydarzyło, ale kompletnie pochłonęły mnie sprawy krwiodawstwa od zimy zeszłego roku. Czas powoli wracać na stare śmieci i dawać znać kiedy i gdzie możemy się spotkać na pociongach.


A dziś:
48071 PIRAT
04:16 Poznań Główny - Kołobrzeg 08:06
opóźniony przez wymianę lok i inne po stronie IC_

84102 SZYNDZIELNIA
10:57 Białogard - Poznań Główny 14:24

#atencyjnymaszynista #kolej #pracbaza #100twarzykolejarzy #pkp #intercity
Pociongowy - Nach Kolberg.

Dawno mnie nie było. Dziś legancko, ale nie inaczej było ...

źródło: comment_16576795805sI9i4xT7FU78tAmHKfHsu.jpg

Pobierz
  • 97
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wargi-sromowe-mniejsze: skąd taka opinia o konduktorach? Jeżdżę co jakiś czas pociągami regionalnymi i jeszcze nie trafiłem na taką osobę. Zazwyczaj mili, często uśmiechnięci, zawsze kulturalni i czyści. Nie trafiłem na menela jeszcze nigdy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wargi-sromowe-mniejsze: Chyba muszę Ci uświadomić, że dziś te "stare #!$%@?", z którymi musiał byś się użerać to już zazwyczaj ludzie o wiele młodsi od Ciebie xD
Absolutnie nie wnikam w te reklamacje bo to było lata temu, nikt teraz nie będzie rozdrapywać czegoś takiego bo i jak...

Samolot zazwyczaj po ładowaniu w miejscu docelowym (po dwóch, trzech godzinach - czasem dłużej) jest sprzątany tak samo jak skład wagonowy na stacjach końcowych
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vomalio: koleje regionalne to obecnie mocno odmłodzony skład ze względu na młody wiek spółek kolejowych obsługujących połączenia regionalne. Stare Ferdki raczej nie przechodzą z IC do takich przewoźników bo to zmiana przyzwyczajeń.

  • Odpowiedz
@Pociongowy: ja często jeździłam lubuszaninem i może przyjeżdżał o czasie to gdzieś po drodze mu się rozjeżdżało i kończył z 15-20 min opóźnienia. Jeśli wynika to z możliwości technicznych pociągu na trasie to moim zdaniem ktoś wyżej powinien mu zmienić rozkład i dodać te 15-20 min ¯\_(ツ)_/¯ ale wiem, że to nie od was zależy. Tak tylko piszę, pewnie jeszcze dużo wody upłynie zanim będzie wszystko na tip top bo niestety
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Wejszlo: no niestety, ale nie idzie tak o wpisać tego w rozkład bo to jest tak losowe, że nie ma reguły kiedy złapiemy opóźnienie. Może i są odcinki gdzie jest ono notorycznie zwiększane, ale np. jest to ostrzeżenie stałe które ma być zdjęte za jakiś czas, w czasie trwania rozkładu i wtedy skrócenie czasu przejazdu na tym odcinku będzie skutkowało wydłużonym postojem na stacji, który będzie bez sensu.... Nie no jeszcze
  • Odpowiedz
@Pociongowy jak wygląda Twój czas pracy?
W sensie takim, że no w korpo idziesz na 8h, odbijasz kartę i po sprawie, a tu w ciapongu jak to jest rozwiązane?
Widzę, że masz dwa kursy, jeden tam drugi z powrotem, kończysz na Poznań Główny i średnio w pociągu siedzisz te powiedzmy 7h, chociaż defacto jesteś "w robocie" od 4 do 14:30 lub dłużej.
I jak tu etat liczyć?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DrStrange: na zielono ( ͡ ͜ʖ ͡)


@wojtek_bez_portek: faktycznie jest to trochę skomplikowane. Wyróżniamy różne rodzaje pracy podczas mojego dnia. Wlicza się do tego jazda oraz na przykład podróż do pracy między kołobrzegiem a białogardem tak jak dzisiaj gdzie podejmę następny pociąg albo pogotowie bez pojazdu. Te wszystkie rodzaje pracy składające się na mój dzień łącznie dają czas który spędzam w niej od pobrania wykazu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@wojtek_bez_portek: dziś zacząłem pracę o 3:51.
Zaplanowano mi 20 minut na sprawy związane z rozpoczęciem służby (dokumenty, przejście na peron), potem jazda pociągiem, pasażerem z Kołobrzegu do Białogardu i tu mam teraz do 10:56 czas wolny. Potem znów pociąg i po przyjeździe do Poznania dodatkowe 10 minut od planowanego przyjazdu na przejście z peronu do dyspozytora i zdanie wykazów. Łącznie daje to 10h i 43 minuty pracy dziś za które w
  • Odpowiedz
@Pociongowy ok, dzięki za wyjaśnienie.
A to jest tak, że jak mieszkasz np w Poznaniu to pracę zawsze kończysz w Poznaniu i okolicach czy zdarza się, że koniec zmiany wypada właśnie w no nie wiem Kołobrzegu i musisz stamtąd jeszcze lecieć do domu?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wojtek_bez_portek: jestem zatrudniony w Zakładzie Zachodnim i moim miejscem pracy jest Poznań. Zawsze rozpoczynam pracę w Poznaniu i tam ją kończę. Czasem może zdążyć się delegacja i wtedy zaczynam z innego miejsca ale to chyba jakoś inaczej regulowane i wgl nie wnikam w to. Jeśli skończę w Kołobrzegu jakimś cudem i skończą mi się godziny, w których mogę prowadzić pociąg (mogę prowadzić go maksymalnie 12h) to wracam jako pasażer, czas liczony
  • Odpowiedz
@Pociongowy a, to całkiem spoko
Myślałem, że taki pociongowy to trochę jak marynarz albo wojskowy albo tirowiec, gdzie mu każą jechac tam musi jechać i czasem kilka dni w trasie po kraju jeździ a do domu zjeżdża na weekend a tu całkiem po ludzku, 8h i do domciu jak w biurze niemal.
  • Odpowiedz