Wpis z mikrobloga

@emes555: a SEO to nie jest przypadkiem składowa SEM? Po co się skupiać na jednej wąskiej dziedzinie. Serio chcesz przez kolejne 35 lat swojej kariery zawodowej ustawiać kampanie w google?
  • Odpowiedz
@Aerwin: rozgraniczam to tak: SEO to organiczny "darmowy" ruch na stronie, SEM to płatny ruch na stronę. Chodzi mi w czym lepiej wejść na rynek, później dalszy rozwój.
  • Odpowiedz
@emes555: SEM jest zazwyczaj mocno przewidywalne, robisz research, analizujesz konkurencje i jej budżet, ustawiasz swój budżet, i zazwyczaj robisz w czasie korekty. O tyle w SEO masz aktualnie co 2-3 miechy aktualizacje, która potrafi sporo stron ubić, czyli jednego dnia jesteś w top3, kolejnego możesz być w top 10-15, a jedyny tego powód to widzimisie googla :D
  • Odpowiedz
@emes555: jak umiesz (i lubisz) pisać, rozszerzać non stop wiedzę itp. to SEO; jak jesteś bardziej osobą siedzącą w liczbach, potrafiącą analizować itp. to SEM.

Jak chcesz dostać #!$%@? po 6 miesiącach to idziesz w SEO i SEM jednocześnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@emes555 Porób jedno i drugiego, zobaczysz co Ci lepiej pójdzie. W SEO masz więcej technicznej pracy od początku, w reklamach da się troche pociągnąć bez tego. W jednym i drugim przypadku warto rozpykać dobrze analitykę, GA (wraz z ga4), GTM. Bez tego jesteś bezwartościowy.
  • Odpowiedz
  • 0
@essos SEO się składa w uproszczeniu z 3 typów prac: optymalizacja strony, tworzenie treści i linkbuilding. Ale bez tego pierwszego nie pojedziesz. I to jest właśnie część techniczna.
  • Odpowiedz
@Iudex: Hmm, ja kiedys lubilem sie bawićw kodowanie html, chociaz jakos tak wyszło ze i tak nigdy sie tego nie nauczylem..

I przy tej optymalizacji strony co dokladniej trzeba robić?
  • Odpowiedz
I przy tej optymalizacji strony co dokladniej trzeba robić?


@essos: Doktorat ;) No trzeba umieć wskazać developerowi co dokładnie ma poprawić i jak, żeby było dobrze z perspektywy robotów.
  • Odpowiedz
@essos: Robi sobie np. raporty z różnych bezpłatnych i płatnych narzędzi i w oparciu o to przygotowuje wytyczne dla deva (lub poprawia samodzielnie to co potrafi/do czego ma dostęp):
https://www.webpagetest.org/
https://gtmetrix.com/
https://ahrefs.com/

Pytasz mnie już o szczegóły roboty, a mam wrażenie, że nie jesteś nawet blisko znajomości podstaw. Tu masz szybki wstęp do technical seo:
https://technicalseo.com/insights/blog/technical-seo-for-ecommerce-checklist-2022/
A tu trochę informacji jak to wygląda z perspektywy google'a:
https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide?hl=en&visit_id=637931368302491580-1014736920&rd=1

Ogólnie - to jest
  • Odpowiedz