Wpis z mikrobloga

Czy zagląda tutaj na tag #mercedes ktoś z zarządu Mercedes-Benz Group AG? ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Mam propozycję:

Jest silnik OM654 (R4, 2l/1.6l), jest silnik OM656 (R6, 3l), to może byście się pokusili o OM655 (R5, 2.5l) ? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Moglibyście go wkładać do C i E klasy (no i innych).
Było by to fajne nawiązanie to oferty silnikowej W124 i W201, oraz ciekawa oferta ( ͡° ͜ʖ ͡°) I to charakterystyczne brzmienie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 9
@v-tec masz do wyboru różne warianty mocy. Om654 na jeden lub na dwóch turbinach.
Mi znowu brakuje że w sprinterze jest tylko Om654, brakuje om656 czyli następcy om642.
@Kacpoo: wiem, ale zamiast OM654 biturbo mógłby być OM655 turbo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Swoją drogą: 240KM z 2.0l - konkretny wynik. Ciekawe, jak z żywotnością.
@v-tec om651 też miał ponad 220 koni z 2.1 żaden wyczyn. Natomiast ten dodatkowy silnik pomiędzy 2.0 i 3.0 w obecnych czasach jest chyba zbędny. Moc mozna zrobić softem i turbinami.
@v-tec ok, mój błąd. Było 204km. Ale dalej te 240 z dwóch litrow już tak nie szokuje jak kiedyś. Z om651 też każdy bekę cisnął jak wchodziło, a okazuje się że te silniki przejeżdżają 500 tys i więcej. Zobaczymy jak z 654 i 656. Na tą chwilę są problemy ze sterowaniem podciśnieniowym. Czas pokaże.
@Kacpoo: właśnie właśnie, tak mi się kojarzyło, ale nie miałem czasu sprawdzić.

BTW: OM651 w najmocniejszej wersji miał 204KM, ale i 500Nm - robiło wrażenie w 2008 roku. Chociaż wersja 170KM już była spoko z 400Nm.