Wpis z mikrobloga

#sovietrepublic #workersresources #citybuilder
Zacząłem powoli ogarniać grę, ale natknąłem się na jakiś dziwny błąd. Zbudowałem sobie taki układ: kopalnia węgla - napęd taśmociągów - mała ciepłownia (drugie wyjście taśmociągu idzie na składowisko). Węgiel się wydobywa, składowisko zapełnione, ale do ciepłowni nie dociera nawet gram węgla. Nawet wywrotka, zamiast wykiprować węgiel pod ciepłownią, wozi go w tę i z powrotem.
  • 4
@MostlyRenegade: na przyszłość: w okienku z właściwościami fabryki masz napisane jaki rodzaj surowca ona przetwarza/konsumuje i ile na dobę. Mocno pomaga w rozplanowaniu przemysłu na maksymalną wydajność.
@bscoop: wiem. Po prostu nie zwróciłem uwagi, że urobek z kopalni trzeba jeszcze przetworzyć na węgiel.
Zastanawia mnie też inna rzecz: jak zorganizować logistykę, by np. rozdzielać jeden surowiec na kilka różnych fabryk (np. dystrybucja płodów z pola do fabryki żywności, obory i gorzelni). Czy da się ustawić np. jakieś limity dostaw.
@MostlyRenegade: jeśli chcesz zapełnić lub opróżnić np. silos do iluś tam procent, do takich zadań wskazane są biura dystrybucji (mamy i drogowe i kolejowe). Jeśli masz w rozgrywce uaktywnione pory roku, biura dystrybucji są też niezbędne przy zbiorach z dużych PGR-ów (które dzięki temu mogą mieć więcej zwolnionych slotów na traktory i kombajny).
Manualne trasy też się da w ograniczonym zakresie regulować np. przez ustawienie pętli typu silos>fabryka1(wyładuj 40%)>fabryka2 (wyładuj 40%)>fabryka3(wyładuj