Wpis z mikrobloga

'ROAD SAFETY'

Traffic accidents claimed 1,004 lives on Spanish roads in 2021

This is 9% less than in 2019 -the before the pandemic - and it is the second best annual record in the historical series.


W 2021 roku na hiszpańskich drogach doszło do 921 wypadków śmiertelnych, w których zginęły 1004 osoby, a kolejne 3728 odniosło poważne obrażenia.

###
Tymczasem w Polsce:

"W 2021 na polskich drogach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy doszło do 22613 wypadków drogowych, w których zginęło 2212 osób, a 26199 osób zostało rannych"


Polska - 38 mln
Hiszpania - 47,3 mln
<

[?] Czy Polacy kiedykolwiek zbliżą się do hiszpańskiej kultury jazdy? Co należy zrobić, aby wyeliminować patologię z polskich dróg?

Kilka pomysłów:

- prawo jazdy od 21 roku życia
- obowiązkowe testy psychologiczne dla kierowców
- 30 dniowy areszt za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 40kmh
- 10k mandatu dla piratów, którzy po raz drugi popełniają to samo wykroczenie
- 50k nowych fotoradarów na drogach krajowych i lokalnych

#polskiedrogi #polska #hiszpania #samochody #europa #niepopularnaopinia
tomosano - 'ROAD SAFETY'
 Traffic accidents claimed 1,004 lives on Spanish roads in 2...

źródło: comment_1656417822ln5OzqKeandrXGTPAuXZPU.jpg

Pobierz

Dlaczego Polacy nie potrafią jeździć?

  • wrodzona agresja 37.6% (35)
  • niskie iq 36.6% (34)
  • pycha 11.8% (11)
  • brak torów wyścigowych 1.1% (1)
  • błędne oznakowanie 6.5% (6)
  • upośledzenie spalinami 6.5% (6)

Oddanych głosów: 93

  • 14
  • Odpowiedz
niska nieuchronność kary


@aarahon: świetnie pokazują to odcinkowe pomiary prędkości: nagle się okazuje, że naród jednak potrafi jechać tyle ile jest na znaku - bo kierowca ma świadomość, że przekroczenie = natychmiastowy mandat, a z radarem dyskutować się nie da.
  • Odpowiedz
@tomosano: Warto pamiętać też o infrastrukturze.

W Polsce mamy 1289 km autostrad i 2878 km ekspresówek.
W Hiszpanii mają 17200 km (ogółem obu typów).
Oczywiście nasze w nieco wyższym standardzie i nowsze, ale jednak sporo ich brakuje.

Pamiętając że właśnie na okres rozbudowy sieci dróg ekspresowych i autostrad przypadł w Polsce wielki spadek ilości wypadków i ich skutków, gdzie poprawa infrastruktury jest jednym z istotnych powodów.

Usunięcie tranzytu z miast i
  • Odpowiedz
że naród jednak potrafi jechać tyle ile jest na znaku


@gomjeden: i to nie bo wyobraź sobie że większość drogi z mińska mazowieckiego do warszawy kierowcy jadą za szybko (zwykle 70 - 80 kmph, szeroka droga, częściowo w terenie niezabudowanym ale też spory ruch, kilka świateł po drodze i mnóstwo dróg podporządkowanych) i gdy wpadają na odcinkowy pomiar prędkości to jadą tak jak jechali bo nawet nie pomyślą że w tym
  • Odpowiedz
@tomosano: zamiast twoich zamordystycznych pomyslow wystarcza obowiazkowe kamerki w samochodach i bardzo wysokie kary za spowodowanie wypadku. jak ktos chce, ma czym i umie jezdzic 250 km/h to niech sobie jezdzi, ale jak spowoduje wypadek to ma to odczuc
  • Odpowiedz
@tomosano: Jedyny postulat z którym się zgadzam to 50k nowych fotoradarów na drogach krajowych i lokalnych.
Jednak nadal infrastruktura drogowa w Polsce poza s-kami i autostradami naprawdę kuleje. Słabo oznaczone przejścia dla pieszych poza miastami , co chwilę ograniczenia do 50 i teren zabudowany mimo braku jego. Przez co ludzie ignorują je. Wąskie pobocza , gdzie w przypadku zjazdu samochodu z naprzeciwka nie mamy gdzie uciec. Debilizmy projektowe jak np ten
lentilek - @tomosano: Jedyny postulat z którym się zgadzam to 50k nowych fotoradarów ...

źródło: comment_1656420565c7qdP477q1PFwTeW9sdjYB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@tomosano: ja się natomiast nie zgodze że Hiszpanie mają kulturę jazdy, gdyż na drodze mają #!$%@? w innych między innymi poprzez parkowanie gdzie się chce, brak umiejętności przewidywania co się może zdarzyć. Nie przestrzegają świateł. Bardzo wiele wypadków powodują na rondach gdzie zjeżdżają z ronda środkowym pasem. Często jeżdżą po piwku/drinku. Ale to co trzeba przyznać to że zwracają uwagę na pieszych i rowerzystów ale tylko dlatego że za to w
  • Odpowiedz
@tomosano: Jak zgaduję nie masz prawa jazdy albo nie jeździsz dużo. Fajnie by było jakbyś przeczytał z posumowania coś więcej niż tylko sumy to byś się domyślał, że ilość wypadków to wina infrastruktury a nie polskich kierowców. Ponad 500 zabitych to piesi - w Polsce masz przejścia przez 2 a nawet 3 pasy w każdą stronę, w Hiszpanii nigdzie czegoś takiego nie ma. Ciasne ulice w miastach, progi na całe przejście
  • Odpowiedz
@tomosano: xD nienie, ja proponuje za przekroczenie 25km/h strzał w tył głowy wraz z gwałtem na całej rodzinie delikwenta

Kiedy wy sie imbecyle nauczycie, że tu nie chodzi o zwiększanie kar, tylko o mentalność? Hiszpanie mają wyebane na to jak ktoś bedzie jechac wolno czy nawet wymusi mu przed nosem - natomiast p0lak pospolity z kołkiem w dupie szuka 24/7 okazji do przyebania sie + kult zapi3rdalania (nie tylko na drodze
  • Odpowiedz
@matson: W Hiszpanii fajne jest to ze nie trzeba pieszym ustępować pierwszeństwa na przejściach. Tez przekraczają prędkość, jazda 70 na 50 to norma. Co do infrastruktury to maja dużo więcej autostrad ale jeśli chodzi o mopy i jakość autostrad to Polska bije na głowę Hiszpanie francje i Niemcy
  • Odpowiedz