@bazylo No były jakieś tam moduły do dołożenia itd, ale wątpię żeby to można było nazwać modą bo w ogóle tego nie widuje na drogach. Jedyne co to starsze BMW E46, 39, 38 często jeżdżą na takich światłach bo tam to kwestia chwili kodowania w programie Ncs.
@bazylo: ale od kiedy ta moda ? Nie wiem, taki "pomysł" istnieje pewnie ze 30 lat, ja to mam 2 lata założone u siebie w aucie ale ogólnie rzadko to widuje na drodze. Tak jak pisał @Kriegor najczęściej mają to stare bety i mercedesy.
@bazylo: ja o tym słyszałem już w początkach wymogu jazdy w dzień na światłach, jak w 126p z prądnicami ludzie robili na kilku przekaźnikach układ w którym szeregowo łączyli włókna od świateł drogowych. Zasilane 6V jakoś tam się żarzyły, ale dzięki temu że drogowe nawet było to widać.
Chodziło o 4x mniejsze zużycie prądu, które przy ciąglej jeździe na światłach rozładowywało akumulator.
@bazylo: te moduły na rynku są od lat. Ludzie pomału się ucza że ledy to g---o i takie rozwiązanie jest dużo lepsze. Bo też zauważyłem i siebie wzrost aut z takim rozwiązaniem co mnie mocno cieszy. U siebie w każdym samochodzie to montuje.
@aarahon: w którym miejscu jest ono oślepiające? stałeś w ogóle przed takim samochodem? albo z daleka tez patrzyłeś? Ja się mogę bezpośrednio w to patrzeć i mnie nie oślepia. Wychodzi prawie tak samo jak bezpośrednio patrzenie się w światło mijania. oślepia to prędzej źle ustawione światło mijania niż coś takiego.
Ledy są gównem dlatego, ze większość ludzi i tak kupowała najtańsze g---o za 20zł. a mało kto montował coś markowego.
@aarahon: Światła drogowe mają homologację, moduły mają homologację. Wszystko co jest na pojeżdzie posiada homologację na których jest wyszczególnione że może być to używane na pojeździe, i przechodzi przegląd bez problemu
Czyli twierdzisz że światła mijania nie potrafią razić? samochody się poruszają pod różnymi kątami. Bardzo często jestem oślepiony światłami mijania przez kogoś. Zawsze da się spojrzeć na lampę tak że patrzysz bezpośrednio w strugę światła.
światła drogowe oślepiają zawsze bo właśnie taką mają budowę. w żarówce na 100% jasne, ale na około 30% w dzień nie. Dlatego wykorzystano drogowe jako dzienne bo przez są widoczne dla innych. Tak samo można powiedzieć że ledy dzienne oślepiają bo taką mają budowę.
W jaki sposób zostały tak zaprojektowane światła w seacie toledo i renulat clio?
@aarahon: na około 30% też. Nie. obiektywnie nie. aż specjalnie w wolnym czasie zrobię pomiar luksów między mijania a skręconymi drogowymi ale wiem już jaki będzie mniej więcej wynik. Konkretne wartości będą dobrym argumentem ;)
normalnie - zapalasz i mogą świecić bo reflektorom nie grozi stopienie przy tej temperaturze :)
No bardzo ciekawe jakby wziąc auto z modułem na dziennych drogowych a auto na mijania i sprawdzenie które lepiej sprawdza się w nocy. Mijania masz mniej używane bo używasz przy złej pogodzie i nocą.. odbłyśniki będa mniej wyblakłe, klosze będa mniej zmatowione. Musisz tez patrzeć na ogół skoro mówimy o bezpieczeństwie, więc to że np Ty wymieniasz sobie często żarówki robisz jakieś polerki lamp czy ich wymianę nie znaczy że każdy
Nie. obiektywnie nie. aż specjalnie w wolnym czasie zrobię pomiar luksów między mijania a skręconymi drogowymi ale wiem już jaki będzie mniej więcej wynik. Konkretne wartości będą dobrym argumentem ;)
@r5678: za tym że te luxy oślepiają bo światło nie jest w żaden sposób rozpraszane? xD
No bardzo ciekawe jakby wziąc auto z modułem na dziennych drogowych a auto na mijania i sprawdzenie które lepiej sprawdza się w
#powodz #polska #beka #heheszki Wyobrazcie sobie, ze w tym chlewie obsranym gownie. Straz ma jeszcze takie wozy xD. Brakuje jeszcze koni a z tyłu sprzęt strazacki
#motoryzacja #polskiedrogi #samochody
Komentarz usunięty przez moderatora
@bazylo: ale od kiedy ta moda ? Nie wiem, taki "pomysł" istnieje pewnie ze 30 lat, ja to mam 2 lata założone u siebie w aucie ale ogólnie rzadko to widuje na drodze. Tak jak pisał @Kriegor najczęściej mają to stare bety i mercedesy.
Zasilane 6V jakoś tam się żarzyły, ale dzięki temu że drogowe nawet było to widać.
Chodziło o 4x mniejsze zużycie prądu, które przy ciąglej jeździe na światłach rozładowywało akumulator.
@r5678: tak, oślepiające światło o mocy około 25W jest lepsze od nieoślepiającego, dedykowanego rozwiązania o mocy 10W. Brawo ;)
Ledy są gównem dlatego, ze większość ludzi i tak kupowała najtańsze g---o za 20zł. a mało kto montował coś markowego.
@r5678: w miejscu światła drogowego :)
Czyli twierdzisz że światła mijania nie potrafią razić? samochody się poruszają pod różnymi kątami. Bardzo często jestem oślepiony światłami mijania przez kogoś. Zawsze da się spojrzeć na lampę tak że patrzysz bezpośrednio w strugę światła.
niebezpieczeństwo.. czyli cyklop/ wyblaknięte
@r5678: pokaż mi światła drogowe z homologacją na użycie jako światła do jazdy dziennej :)
światła drogowe oślepiają zawsze bo właśnie taką mają budowę.
w żarówce na 100% jasne, ale na około 30% w dzień nie. Dlatego wykorzystano drogowe jako dzienne bo przez są widoczne dla innych. Tak samo można powiedzieć że ledy dzienne oślepiają bo taką mają budowę.
W jaki sposób zostały tak zaprojektowane światła w seacie toledo i renulat clio?
@r5678: na około 30% też.
Nie. obiektywnie nie. aż specjalnie w wolnym czasie zrobię pomiar luksów między mijania a skręconymi drogowymi ale wiem już jaki będzie mniej więcej wynik. Konkretne wartości będą dobrym argumentem ;)
normalnie - zapalasz i mogą świecić bo reflektorom nie grozi stopienie przy tej temperaturze :)
No bardzo ciekawe jakby wziąc auto z modułem na dziennych drogowych a auto na mijania i sprawdzenie które lepiej sprawdza się w nocy. Mijania masz mniej używane bo używasz przy złej pogodzie i nocą.. odbłyśniki będa mniej wyblakłe, klosze będa mniej zmatowione. Musisz tez patrzeć na ogół skoro mówimy o bezpieczeństwie, więc to że np Ty wymieniasz sobie często żarówki robisz jakieś polerki lamp czy ich wymianę nie znaczy że każdy
@r5678: za tym że te luxy oślepiają bo światło nie jest w żaden sposób rozpraszane? xD