Wpis z mikrobloga

Czy auta mogą mieć panele słoneczne na dachu i jednocześnie odzyskiwać energię z tarcia i hamowania, tym sposobem ładując baterię? Czy możliwym jest w ogóle istnienie w samochodzie systemu, który można ustawić w taki sposób że można przez smartfona zdalnie ustawić chłodzenia wnętrza auta bo zaraz np wchodzi się z pracy, a auto jest zaparkowane na nasłonecznionym miejscu, ręczne ustawienie odpalenia chłodzenia wnętrza na konkretną godzinę w komputerze pokładowym auta lub automatyczne wykrywanie upału w środku auta i chłodzenie (w przypadku zostawienia psa, etc)? Czy to techniczne możliwe?

#motoryzacja #technologia
  • 16
@Pozdzierany_Gumolit: w hybrydowych toyotach możesz sobie zdalnie włączyć klime na np. 10 minut. W autach elektrycznych też jest popularne sterowanie aplikacją.
Panele są rzadkością, bo w skali roku dodadzą Ci ok. 100km zasięgu, przy warunkach optymalnych
@Pozdzierany_Gumolit: Całe 2m2 panelu, o niskiej wydajności (zracji wymagań co do wytrzymałości) to marginalny zysk energii - nie ma w tym sensu stricte ekonomicznego czy ekologicznego (w stosunku co do dodatkowego kosztu oraz masy), a jedynie stworzenie otoczki nowości dla atechnicznych klientów.
@Pozdzierany_Gumolit: W pewnej części tak, ale raczej w Zoe niż Tesli - jednak w skali całego życia auta - ilość tej energii będzie pomijalna szczególnie gdy pomniejszymy ją o straty wynikłe z dodatkowej masy (50-70 kg).
Gdy auto na 100km zużywa 17 kW po uwzględnieniu start na ładowaniu 20 kW energii - 0,5-0,8 kw to gra nie warta świeczki szczególnie że okupiona wzrostem masy o 4-5%