Aktywne Wpisy
jmuhha +27
Nigdy nie wybacze sobie, że zamiast na programistke która nie musi wstawać i pracuje z home office poszłam na lekarke, która musi jeździć do szpitala i zarabia 1/3 tego co programistka (╯°□°)╯︵ ┻━┻
#programistka15k #programista15k
#programistka15k #programista15k
SaintWykopek +982
Kto miał taką latarkę plusuje
W pierwszym komentarzu zostawiam też listę gier, których recenzje napisałem. Jak któraś interesuje was bardziej to dajcie znać to wrzucę w następnej kolejności. Wrzucam też tagi Xboxowe, bo z tego co kojarzę to gra jest dostępna nawet w GPU.
Na początek wybór i gra dość nieoczywista, właśnie z tych niszowych. Największe pozytywne zaskoczenie tego roku dla mnie, czyli Spiritfarer.
Spiritfarer - czyli przyjemna gra typu management o umieraniu.
Fabuła - bardzo fajna historia zarówno jeśli chodzi o główny wątek, jak i wątki poboczne (tutaj wiadomo, że historie niektórych duchów podobały mi się bardziej, inne mniej, jest ich chyba 15 więc każdemu raczej coś się spodobać powinno), trochę smutne, trochę wzruszające, trochę zabawne. Bardzo dużo czytania, gra nie ma polskiego języka o czym wspominam, bo dla niektórych może to być problematyczne. Językowo nie jest jakaś wybitnie trudna, ale B2 zapewne potrzebne do dobrego zrozumienia gry.
Klimat - zarówno muzycznie jak i graficznie gra mi się mocno spodobała. Przyjemna muzyka, która pasuje do gry i jej klimatu, graficznie też bardzo ładnie. Miejscami może trochę powtarzalna.
Gameplay - gra typu management, zarządzamy statkiem, stawiamy na nim budynki, zdobywamy surowce, szukamy duchów, wykonujemy ich zadania. Na początku nasze możliwości są ograniczone, z czasem możemy zrobić i zdobyć coraz więcej. Jest to dla mnie pierwsza gra tego typu (chyba, że zaliczymy Simsy, w które kiedyś tam grałem), ale tutaj jednak dochodzą jakieś delikatne elementy platformowo-zręcznościowe, więc trudno mi porównać tę grę np. do Stardew Valley z racji braku doświadczeniami z takimi tytułami. Gra jest bardzo relaksująca, przyjemna, zasadniczo nie ma żadnego elementu do którego mógłbym się przyczepić. Na siłę można się przyczepić, że np. mamy kuchenkę w której robimy zarówno herbatę, ciasto jak i grilowane warzywa, ale uważam, że byłoby to czepianie się na siłę, gra nie celuje w jakiś realizm czy symulator, więc nie oczekuję tego od niej. Jeśli chodzi o długość to mi zeszło 30h do platyny już, platyna wpada dość naturalnie w trakcie samej gry, jeśli wykona się wszystkie zadania i zadba o dobry nastrój każdego z duchów, to w sumie prawie wszystkie trofki powinny same wpaść.
Ocena końcowa - trudno mi grę ocenić, bo nie grałem w tytuły podobne, ale zasadniczo podobało mi się raczej wszystko w tej grze. Niektóre historie może mogły być ciekawsze, a dwie z nich były do siebie trochę podobne, ale i tak całościowo mnie tytuł zachwycił i był bardzo pozytywnym zaskoczeniem, bo nie byłem pewny czy gra tego typu mi się spodoba.
Z związku z tym ocena - 9/10.
#ps5 #ps4 #xbox #xboxone
The Binding of Isaac: Rebirth - 10
NieR: Automata - 9
Returnal - 9
The Last of Us 2 - 9
Spiritfarer - 9
Horizon Forbidden West - 8.5
Elden Ring - 8
Kena Bridge of Spirits - 8
Marvel's Guardians of the Galaxy - 8
Hades - 8
Ratchet & Clank Rift Apart - 7.5
It Takes Two - 7
Cat Quest 2 - 7
Inside
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Na czym grasz?
Spiritfarer wyglada na grę która idealnie nadaje się na switcha lub steam decka.
Jakieś tl;dr?
Czy ja wiem, jeśli chodzi o gry tpp z otwartym światem to w zasadzie mało gier (oprócz GTA) przychodzi mi na myśl jeśli chodzi o lepszy model jazdy, no może jeszcze Mafia 2 :D
To fakt, całe szczęście że w misjach pojawia się może 2-3 razy.
Może trochę tak, jest bardziej wymagające przez kołyszący się celownik, ale to dodaje trochę 'realizmu',
@Beeercik: no mi się w tej grze jeździło tragicznie. Ja wiem, że oni chcieli zrobić realistyczny model jazdy, ale po prostu mi to bardzo nie pasowało. Nie chodzi tutaj nawet o ten legendarny wyścig już, ale po
@Cinkito: jakbym czytał o nier: automata, która ma u ciebie 9 ( ͡° ͜ʖ ͡°)