Ciekawe czy będziecie w stanie mi pomóc. Stworzyłem sobie w excelu komendy x.wyszukaj (w ang wersji xlookup) żeby zasysało mi konkretne wiersze do tabeli, z tabeli w innym excelu (w tabeli 1 w excelu 1 wpisuje sobie jakieś dane i potem potem chcąc je wrzucić do tabeli 2 w excelu 2, żeby nie pisać dwa razy tego samego, po prostu przeszukuje tabele 1 po jakiejś wartości przez x.wyszukaj i nowe dane zaczytują się automatycznie). Jednak potem próbując przeszukiwać tabele 2 używając ctrl+f excel nie widzi pół zasysanych przez x.wyszukaj jako wartości. Czy jest jakiś sposób, oprócz stworzenia nowego arkusza, skopiowania tych samych danych kolejny raz i wklejeniu jako same wartości, żeby to działało?
Moim marzeniem byłoby żeby w tabeli 1 w ostatniej kolumnie był przycisk makra, który gdy klikam, to makro znajduje w tabeli 2 w nowym excelu pierwszy pusty wiersz i przerzuca tam te dane, ale przyznam, że nigdzie nie znalazłem funkcji które by potrafiły coś takiego :/
@Levusek: Powiedzmy że w skoroszycie 1 mam 5 kolumn, a w skoroszycie 2 mam 10 kolumn. I dajmy na to, że potrzebuje skopiować 4 kolumny, do różnych kolumn w skoroszycie 2. Jest to robialne?
@ArtyQ: O, o power query nie pomyślałem. Nigdy nie używałem. Natomiast co do makro, to największym problemem jest chyba to, żeby znajdowało kolejny pusty wiersz w skoroszycie 2. Tak mi się przynajmniej wydaje i nie znalazłem informacji jak to obejść
@siecburdelipowsiach: No i właśnie w PQ nie masz takich problemów a dane trafiają zawsze tam gdzie trzeba. To narzędzie stworzone do takich celów, polecam ( ͡°͜ʖ͡°)
@ArtyQ: Zaimportowałem sobie skoroszyt 1 (S1) przy pomocy PQ. Jednak dzieje się coś dziwnego. Żeby zassać dane do skoroszytu 2 (S2) muszę zamknąć S1. Podobnie żeby w ogóle otworzyć S1, muszę mieć zamknięty S2, bo inaczej wyskakuje komunikat o błędzie. Czy to normalne, że robiąc z S1 bazę danych nie mogę z niej równolegle korzystać? A może problem jest w tym, że te skoroszyty są w chmurze a nie na dysku?
@siecburdelipowsiach: Prawdopodobnie chodzi o chmurę bo takie pliki są ściągane do lokalizacji tymczasowej i tam edytowane, a zapis do chmury jest dopiero po zamknięciu pliku i zsynchronizowaniu. U nas takie bazy trzymamy na dyskach sieciowych (bądź lokalnie) i wszystko śmiga, czasami tylko trzeba zaczekać chwilę na zaktualizowanie danych przez proces Microsoft.Mashup.Container.
Stworzyłem sobie w excelu komendy x.wyszukaj (w ang wersji xlookup) żeby zasysało mi konkretne wiersze do tabeli, z tabeli w innym excelu (w tabeli 1 w excelu 1 wpisuje sobie jakieś dane i potem potem chcąc je wrzucić do tabeli 2 w excelu 2, żeby nie pisać dwa razy tego samego, po prostu przeszukuje tabele 1 po jakiejś wartości przez x.wyszukaj i nowe dane zaczytują się automatycznie). Jednak potem próbując przeszukiwać tabele 2 używając ctrl+f excel nie widzi pół zasysanych przez x.wyszukaj jako wartości. Czy jest jakiś sposób, oprócz stworzenia nowego arkusza, skopiowania tych samych danych kolejny raz i wklejeniu jako same wartości, żeby to działało?
Moim marzeniem byłoby żeby w tabeli 1 w ostatniej kolumnie był przycisk makra, który gdy klikam, to makro znajduje w tabeli 2 w nowym excelu pierwszy pusty wiersz i przerzuca tam te dane, ale przyznam, że nigdzie nie znalazłem funkcji które by potrafiły coś takiego :/
#excel #office365 #informatyka #komputery #pracait
A do tego kopiowania na końcu możesz nagrać makro.