Wpis z mikrobloga

@bury256: Takiego auta nie kupuj jesli jakas marginalna różnica spalanie miedzy skrzyniami ma dla ciebie znaczenie. Automat prędzej bedzienpalil mniej.
  • Odpowiedz
@bury256: jeśli chodzi o przyspieszenie, to miej na uwadze, że dane podawane dla automatów z reguły są bardzo bliskie temu, co powtarzalnie jesteś w stanie bez problemu osiągnąć, natomiast do tych podawanych dla manuali to tak z 2 sekundy sobie dolicz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@rysiekMR: chyba masz rację, ludzie sprzedający focusy wpisują 250koni w rubrykach mocy, a później w opisie piszą 160 stąd mój błąd
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cwlmod: kupiłem insignie biturbo 195 koni. Różnica w przyspieszeniu i spalaniu jest ogromna, automat pali 2 litry więcej i jest wolniejszy o 2 sekundy do setki od manuala, sprawia to, że samochód nie jest dla mnie. Jeśli auto ma średnie 12 a automat zrobi 15 to chyba można się zastanowić.
  • Odpowiedz
automaty paliły wiecej z 20 lat temu, obecnie maja o wiele lepsze przelozenia i ogarnięta mechanikę do takiego stopnia, ze manualem nigdy nie zejdziesz do takiego poziomu.


@bruhh: najlepsze skrzynie automatyczne, czyli hydrokinetyki nadal palą więcej, nie ma bata, bo na sprzęgle hydrokinetycznym są nadal stosunkowo spore straty, nawet mimo prób sprytnych rozwiązań tego problemu.
  • Odpowiedz
najlepsze skrzynie automatyczne, czyli hydrokinetyki nadal palą więcej, nie ma bata, bo na sprzęgle hydrokinetycznym są nadal stosunkowo spore straty, nawet mimo prób sprytnych rozwiązań tego problemu.


@bidzej: nieprawda. w nowych dobrych hydrokinetykach (ZF 8HP) lockup spina już na jedynce i nie rozpina się już aż do zatrzymania pojazdu
  • Odpowiedz
@xardas_pl: z tego co czytałem o 8HP, lockup może się nie rozpinać, ale to nie znaczy, że się nie rozpina. Generalnie ZF wspomina o "6%" oszczędności paliwa dzięki ich konwerterowi z lockupem, podejrzewam że w stosunku do klasycznego hydrokinetyka.
  • Odpowiedz
@bidzej: ale klasyczne hydrokinetyki mają lock-upa od co najmniej 20-30 lat :D ten w moim starym ZF6 też ma, a dzięki XHP również zapina go od jedynki, chociaż nie zawsze i nie aż tak sprawnie. po prostu ten w ZF8 już się zapina mega wcześnie i pozostaje zapięty i faktycznie pali mniej niż manual
  • Odpowiedz