Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#obrobkametali #tokarka #toczenie #diy #kiciochpyta

Jak wytoczyć taką "podkładkę" na tokarce? Chciałbym to zrobić z nierdzewki. Mogę stoczyć na 36mm pręt, nawiercić otwór fi20, zrobić ten schodek na 0.2mm. Ale co potem? Jak odetnę to powierzchnia nędzie brzydka, a takiego maleństwa na 2mm nie zamocuję w uchwycie aby poprawić powierzchnię po odcięciu.

Jak to zrobić inaczej?
DMMotoAdventures - #obrobkametali #tokarka #toczenie #diy #kiciochpyta 

Jak wytoczyć...

źródło: comment_16543472136GVIIezQWUOwNYVjg0ET15.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@DMMotoAdventures: jestem tokarz-amator, uczący się na własnych błędach, ale tak bym to właśnie toczył: najpierw otwór, czoło i średnicę, potem podciął drugą stronę na tyle głęboko, by się jeszcze trzymało, zrobił drugą stronę na szerokość i tak równo, jak się da, ściął do końca i na koniec szlifował już ręcznie na płasko położonym papierze ściernym.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Jarek_P: jak przeczytałem to wpadł mi do głowy taki pomysł. Zrobić czoło, schodek i zabrać się za to z drugiej strony. Wytoczyć większy fragment z tyłu aby wjechać nożem i zrobić idealnie na szerokość. A "odcięcie" detalu zrobić wiertłem/wytaczakiem.

Tylko minus tej metody to poświęcić na straty materiału o szerokości noża. Ale przy 4 podkładkach nie będę plakał.

Dzięki za sugestię
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@DMMotoAdventures: dokładnie, odcięcie zrobić wiertłem robiąc otwór na końcu, tylko potem poprawić krawędź w miejscu odciecia robiąc jakaś fazkę (o ile można) stożkowym już luzem w ręce
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@hrumque: @Jarek_P: zawołam bo się udało :)

Ostatecznie zrobiłem moje podkładki z podkładek ocenkowanych. Zrobiłem taki trzymak jak na fotce z ciasnym pasowaniem na podkładkę.

1. Podkładkę przejechałem po czole na równo i na średnicę.