Wpis z mikrobloga

@MilionoweMultikonto: Kogo to interesuje jakie koszty i maże mają? Są branże gdzie marże są dużo większe niż w deweloperce i nikt się o to nie spina, jeszcze niedawno za jedną maseczkę płaciło się tyle co teraz za 1000. Zapominacie że rynkiem rządzi zwykle prawo popytu i podaży a nie to że deweloper musi mieć marże constant XD, jak nie będzie klientów to zaczną sprzedawać po kosztach albo komornicy wejdą im na
  • Odpowiedz
@elf_pszeniczny: @statystyczny_yt: No, dokładnie. Przecież duże inwestycje mają robione zabezpieczenia w postaci różnych instrumentów finansowych. GDDKiA powinna konstruować tak swoje przetargi, aby nie dopuścić do takich sytuacji, dopierdzielająć takie kary, żeby się nie opłacało zrywać ani renegocjować kontraktów.
  • Odpowiedz
Nie rozumiem co @elf_pszeniczny chciał powiedzieć tym wpisem.

Po pierwsze kalendarium problemu
- 2015 - podpisanie umowy na realizację odcinka
- 2016-2019 - wykonawca opóźnia realizację prac, nie płaci podwykonawcom, ci zgłaszają się do GDDKiA
- 2019 - roboty powinny się zakończyć, wniosek o renegocjacje kontaktu złożony przez wykonawcę
- 2022 - @elf_pszeniczny wrzuca artykuł, że wykonawca chce renegocjacji stawki, bo ceny materiałów / robocizny wzrosły. Wykopki bez przeczytania artykułu bezmyślnie komentują
  • Odpowiedz
Haha ale incydent kałowy wystąpił u spadkowiczów xD


@PandaCKratka: Raczej reakcja wymiotna na brak sensu we wpisie OPa i populizm.

Budownictwo drogowe i deweloperka to dwie zupełnie różne branże. Wystarczy spojrzeć chociażby na marże. Deweloperka chwali się ponad 20% zyskiem (np. Dom Development ma marżę brutto ponad 30% https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/rekordowe-wyniki-dom-development-mieszkania-sprzedawane-z-wysokim-zyskiem/0nwx6hh) podczas gdy budownictwo drogowe to raptem 6% procent (https://mojeanalizy.pl/teksty/budownictwo-drogowe-2018).

Kolejna kwestia to kto jest odbiorcą inwestycji. Mieszkania kupują ludzie, którzy kupią
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mtosny: salini to gówno, przez nich s3 na odcinku Lubin - Polkowice miało chyba 4lata poślizgu. Nowy wykonawca wciąż poprawia ich babole i ciegni ile się da na nowych aneksach.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@elf_pszeniczny: włosi to jest #!$%@? #!$%@? raczysko na drogach, była sobie taka firma jak Impresa Pizzarotti która miała budować S5 od Bydgoszczy do Nowych Marz. I co - wygrali przetarg, rozgrzebali co się dało i elo, gddkia gib mor money. Przez tych ciulów, droga która miała być gotowa na początku 2020 roku, jeszcze jest grzebana ale już przez inne firmy.
  • Odpowiedz
@Kamil10445: @steemm: @willard: Włosi to idealnie klienci dla kancelarii prawnych robiących infrastrukturę. Przyszli, narobili syfu (lub im narobiono syfu, bo obiektywnie jest kilka kontraktów gdzie ich skrzywdzono) a potem płacą kancelariom chore stawki za reprezentowanie ich przed sądami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz