Wpis z mikrobloga

Mirasy, mam problem. Mechanik przy czyszczeniu i regulacji gaźników w Kawasaki ER5 stwierdził, że jeszcze pojeżdżę, ale trzeba szukać nowych, ponieważ są luzy (nie wiem jak ta część się profesjonalnie nazywa, chyba chodzi o cały tłok przepustnicy - zaznaczyłem na zdjęciu poglądowym). Ponoć o ile membrany można dostać, to tej konkretnej części nie ma do kupienia. Trzeba szukać używanych gaźników.

Może ktoś akurat zajmuje się sprzedażą części i ma na zbyciu? A może jednak te części są do kupienia?
Jak szukać używanych, żeby nie nadziać się na paździerz?

#motoryzacja #motocykle
Pobierz artikow - Mirasy, mam problem. Mechanik przy czyszczeniu i regulacji gaźników w Kawas...
źródło: comment_1653653245RnHhc2YnqK3Si0Zg9j5lYW.jpg
  • 19
@artikow: Zwykle wszystkie części są dostępne, pytanie czy tu nie chodzi bardziej o wyrobioną powierzchnię w samym korpusie gaźnika. Może się okazać, że albo te nowe przepustnice by musiały mieć jakiś nadwymiar albo trzeba szukać innego korpusu, potem przekładać jakieś elementy itp. Aż takim znawcą nie jestem, ale np. osie przepustnic w gaźniku od 126p się wymieniło właśnie ze względu na rozbijanie otworów w korpusie, a nie zużycie samych osiek...
Z chęcią bym kupił i całe, używane gaźniki. Pytanie tylko jak ocenić po zdjęciach czy z nimi wszystko ok? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeżeli ktoś by miał na sprzedaż w dobrym stanie to z chęcią odkupię. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zaczalem_cwiczyc: na stronie Kawasaki też zawsze dało się kupić nawet drobną śrubkę. Aktualnie wprowadzają jakieś zmiany. Jest informacja, że schematy części do pewnych motocykli nie są dostępne, ale powinno to ulec zmianie. Rok temu jeszcze wszystko było w porządku (wtedy ostatni raz korzystałem ze strony Kawasaki w poszukiwaniu części).

@artikow: https://sklepmoto46.pl/kawasaki/diagrams/show/1189/66180/germany,carburetor

https://sklepmoto46.pl/kawasaki/diagrams/show/1189/66181/germany,carburetor-parts

Tutaj masz schematy części. Nie musisz kupować w tym sklepie, ale dzięki ich stronie masz numery części. ER-5
@zaczalem_cwiczyc: myślę, w tym roku myślałem o tym nawet bardzo poważnie, ale... No to jest ciężko wytłumaczyć. ER-5 ujeżdżam od 2017 r. i mam ogromny sentyment do tego motocykla. Jest to całkowicie nieuzasadnione ekonomicznie, ale lubię inwestować w ten motor. Każdy ma jakieś swoje dziwne guilty pleasure. Tak czy inaczej - ER-5 ma u mnie dożywocie. Sprzedawać tego nie ma sensu, żeby dostać jakieś śmieszne pieniądze. Po prostu po zakupie nowego
@artikow: Ale to chodzi o to, że ten metalowy element jak pic rel ma luzy? Jak nie jest jakiś dramatycznie powycierany, to właśnie tak powinno być. On zawsze będzie miał mniejsze/większe luzy, bo inaczej nie mógłby pełnić swojej podstawowej funkcji - którą jest po prostu jazda góra-dół w korpusie gaźnika zgodnie ze zmianami podciśnienia. Jeśli nie lata po korpusie po dobrych kilka milimetrów w każdą stronę a motocykl chodzi jak trzeba
Pobierz knoor - @artikow: Ale to chodzi o to, że ten metalowy element jak pic rel ma luzy? Ja...
źródło: comment_1653657911SWaUzAgjiqden5e5aClW9K.jpg
@artikow: Opcja #2 jak bardzo będziesz chciał - nie potrzebujesz koniecznie gaźników od kawasaki, znajdź jakieś popularne moto w których były montowane Keihiny CVK34 (chyba bandit 600 je miał), kup używane gaźniki i sobie przełóż graty
@knoor: Szczerze mówiąc nie wiem. Odbiorę go jutro, albo w poniedziałek i się przejadę. Sprawdzę.

@knoor: Masz na myśli, że całe gaźniki pasują, czy części z gaźnika pasują do moich?
@artikow: Graty z gaźnika, całych nie przełożysz (taki bandit ma baterię czterech gaźników a Twoja kawa dwóch) ale bebechy będą podobne. Ofc detale typu dysze, iglice itp będą się różnić, ale te duże części typu pływaki, plastiki membrany będą identyko