Wpis z mikrobloga

#xkom #dell

Laptop za 3,8k - Dell Inspiron 15 (który nie ma nawet 2 lat) po raz kolejny przestaje działać, x-kom stwierdza, że był rozładowany (XD!)
Tak to można w skrócie opisać.

Pierwsza rękojmia:
Laptop nie włącza się, zgłaszam rękojmie - x-kom najpierw stwierdza, że nie ma usterki, ale dla pewności wyślą do autoryzowanego serwisu producenta - ci stwierdzają, że płyta główna jest do wymiany - x-kom zmienia decyzje i zwraca naprawionego laptopa (działa 3 dni).

Druga rękojmia:
Laptop przestaje działać po 3 DNIACH od odbioru z ich naprawy - zgłaszam po raz drugi rękojmie. X-kom stwierdza, że nie ma usterki i laptop był ROZŁADOWANY (XD!). Może nie jestem tech guru, ale to jest robienie sobie żartów z klienta. Laptopa oczywiście próbowałem włączyć, gdy był podłączony do kontaktu (mam nawet świadków, ładowarka jest sprawna, dioda na laptopie sugeruje, ze jest naładowany)….
Laptop wraca i… włącza się (magia?) - działa JEDEN DZIEŃ.

Trzecia rękojmia:
Przed spakowaniem laptopa nagrałem film, że nawet podłączony do kontaktu nie włącza się i dałem im znać, że takowy film posiadam. Czekam na rezultat, aczkolwiek z tego co tutaj widzę prawdopodobieństwo uzyskania zwrotu pieniędzy od x-komu jest bliskie zera.

Laptop jest mi niezbędny na studia (bioinformatyka), a zabawa trwa od POŁOWY MARCA. Czekam na rozpatrzenie mojego ostatniego zgłoszenia, ale po poprzednich sytuacjach nie jestem zbyt optymistycznie nastawiony.

Czy komukolwiek udało się uzyskać zwrot pieniędzy (wolałbym zwrot - obawiam się takiej samej zabawy z nowym egzemplarzem) poprzez rękojmie od x-komu i uchyli rąbka tajemnicy jak to można finalnie osiągnąć? :’)
  • 22
  • Odpowiedz
@msb37: A na co zgłaszasz rękojmie? Sprzedawca nie ma prawa odmówić ci odstąpienia od umowy, jeżeli to jest druga albo kolejna reklamacja danego towaru

A z tego opisu tak to wygląda - w pierwszej rękojmi naprawili sprzęt, przy drugiej już muszą spełnić twoje żądanie odstąpienia, jeżeli o to oczywiście wnioskowałeś
  • Odpowiedz
  • 1
zakładam, ze to może być coś z płytą główną - znowu. Obecnie laptop jest w x-komie i czekam na rozpatrzenie trzeciej rekojmi…A bardziej jestem ciekaw co tym razem wymyślą.
Naprawdę jestem w stanie poznać kiedy mój laptop jest rozładowany, mam go półtorej roku xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@msb37: bardzo dobrze. Jak trzeci raz zgłaszasz tę samą awarię, możesz z automatu żądać zwrotu hajsu. I tak też zrób. A na przyszłość trzymaj się z dala od Della. Oni robią dobry sprzęt tylko w klasie biznesowej, ten dla domowego użytku to jest szmelc.
Rok temu przerabiałem niemal identyczny temat z dellem i x-komem, w moim przypadku sam serwis stwierdził że "nie da się naprawić", za to x-kom bronił się przed
  • Odpowiedz
  • 0
@rdy:

Na co zgłaszasz rękojmie?

W sensie?

Zgłaszałem przez stronę x-komu, zaznaczałem rekojmie i zwrot gotówki jako pożądane rozwiązanie. Za każdym razem.

Niby nie mają prawa odmówić, ale stwierdzili, że usterki nie ma (xD!).
  • Odpowiedz
  • 0
@wypokowy_expert: zaznaczałem i dodatkowo pisałem im że chce zwrotu pieniędzy, bo laptop nie spełnia wymogów. Wtedy stwierdzili, że usterki nie ma i elo. Ja i wielu innych świadków twierdzimy inaczej.
  • Odpowiedz
@msb37: no ale masz pierwszą rękojmię rozpatrzoną pozytywnie, bo naprawili

przy drugiej co się stało, potrzymali chwile laptopa i zaczął działać? Nie ma jakiegokolwiek protokołu naprawy etc?
  • Odpowiedz
  • 0
@rdy: Nie ma. Napisali tylko pismo, że usterki nie ma i był rozładowany. X-kom to jest jakiś nieśmieszny żart xD
  • Odpowiedz
  • 0
update jest taki, ze uznali reklamacje (w piątek rano), zwrócili 189 za laptopa zastępczego, ale 3,8k za mojego dalej nie ma, nie podali ile ten zwrot będzie trwać
  • Odpowiedz