Wpis z mikrobloga

Hej. Chcę kupić nowe auto w salonie w Polsce, ale generalnie pracuję w Niemczech więc tam ostatecznie powinienem je zarejestrować. W salonach Toyoty i Kia mówią że nie ma szans żeby kupić na eksport, nie da się i tyle, dystrybutor zabrania. Musi być najpierw zarejestrowane w Polsce. W Niemczech auta co mnie interesują są zauważalnie droższe i dochodzi bariera językowa... Myślę o pierwszej rejestracji w PL a po chwili przerejestrowaniu do DE. Pytanie jest czy nie będzie jakichś dodatkowych ogromnych opłat i podatków?

#niemcy #motoryzacja #samochody #prawo
  • 11
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tailsy13: #!$%@?ą głupoty. Ogólnie to masz dwie opcje.

Pakujesz auto na lawetę i wieziesz do Niemiec. Robisz tam TÜV Abnahme na Neuwagen z importu (150€). Potem z papierem COC idziesz normlanie rejestrować auto i tyle.

Opcja numer 2 to rejestracja auta w pl, jedziesz nim na kołach do Niemiec, robisz przegląd (tutaj tracisz dodatkowy rok, bo nowe auta w Niemczech mają na 3 lata a tutaj będzie na 2) i normalnie
@bruhh:Auto kupione w PL salonie. Poszedłem do Dekry i tam dostałem info, że nie muszę robić przeglądu, jeśli auto nie jest starsze niż trzy lata. Poszedłem do ubezpieczalni, dostałem numerek, poszedłem do wydziału komunikacji, tam wszystkie dane wzięli z numeru VIN, dostałem dowód z tablicami, a polskie papiery zatrzymali oni.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jason_bourne: to całkiem możliwe, że wtedy jeszcze dało radę. Obecnie ukrócili to trochę, bo dużo ludzi brało reimporty z Polski za o wiele niższą cenę.