Wpis z mikrobloga

Ford Focus 2011 1.9 Ecoboost, wczoraj przy 3,5 obrotów na autostradzie coś delikatnie strzeliło po czym zobaczyłem w lusterku białą chmurę, spadek obrotów i wyciek sporej ilości oleju, jakie są możliwości? Auto regularnie wymieniane oleje/filtry do końca swojego żywota silnik pracował równo. Oddałbym tutaj żeby zobaczyli ale już zapłaciłem 1,8k euro za czyszczenie autostrady z oleju, oszczędziłbym sobie dodatkowych kosztów, jest jakaś opcja że to nie silnik tylko jakiś przewód?
#mechanikasamochodowa #ford
literak - Ford Focus 2011 1.9 Ecoboost, wczoraj przy 3,5 obrotów na autostradzie coś ...

źródło: comment_1652716232kxscJSiSZrAW0CZggWUd0d.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
@literak: Prawdopodobnie pękł blok silnika, znane w 1.0 EB, była nawet akcja naprawcza. Auto prawdopodobnie na śmietnik bo trzeba wymieniać słupek, wątpie że to opłacalne. Jest mała szansa że padło turbo ale jednak nastawiałbym sie na najgorsze.
  • Odpowiedz
@igik1234: na pękające bloki nie było żadnej akcji serwisowej. Zaniedbanie i brak logicznego myślenia właściciela powoduje takie efekty.
@literak: co ile wymiana oleju i czy stan płynu był ostatnio sprawdzany? Czy był wymieniony wąż i zbiornik chlodziwa(akcja serwisowa)?
  • Odpowiedz
@literak: lepiej było co 10kkm, ale 15kkm też nie jest źle. Jaki olej też ma znaczenie w tych silnikach, że względu na mokry pasek(pracujący w oleju). A jaki przebieg?
Być może akurat teraz wyszła ta bolączka ubywającego płynu(sporo mogło ubyć na trasie), bądź ktoś go już kiedyś przegrzał i to była tylko kwestia czasu.
1.0/1.6 ecoboost to tak jak w VW tfsi, jak nie zadbasz to nie pojeździsz.
  • Odpowiedz
@lewe_konto: a no nie ma, coś mi się pochrzaniło. ¯\_(ツ)_/¯
Więc pozostaje przegrzanie, a od niego tylko kwestia czasu kiedy coś sypnie. Podaj Vin to zobaczę czy były zrobione akcje serwisowe.
  • Odpowiedz
@literak: autko z Włoch/prowincja Bolzano, brak niezrealizowanych akcji serwisowych. Tak przy okazji ma dziwne daty, produkcji 17.02.2011, a pierwszej rejestracji 31.10.2012. Nie był zgłoszony jako kradziony(przynajmniej we Włoszech)
  • Odpowiedz
@literak: zakładam, że przegrzany i to nie raz. Pękający blok silnika to podobno wada fabryczna potęgowana przez wadliwe chłodzenie.
@Haddi: z tymi akcjami serwisowymi widzianymi przez ETIS jest śmieszna sprawa, zależy od serwisu. U mnie musiałem przy kupnie od 1 właściciela (zostawił w rozliczeniu) dopominać się o akcje serwisowa poślizgu sprzęgła (kontrola/wymiana) + upgrade firmware (o tym chyba sobie przed samym wydaniem pojazdu przypomnieli bo ich gniotłem o to).

Pękł
  • Odpowiedz