Jeżeli jesteście zewnętrznymi dostawcami danych dla innych firm, to nie róbcie proszę wdrożeń w piątki po południu ( ͡°͜ʖ͡°)
Na załączonym obrazu logi z problemami w komunikacji z zewnętrznym dostawcą. W ciągu tygodnia zawsze ktoś patrzy w alerty i szybko zareaguje. Ale w weekend jest trudniej i najczęściej dopiero w poniedziałek udaje się rozwiązać problem...
@kobrys13: Taki, który do poprawnego działania potrzebuje od zewnętrznego partnera kluczy do deszyfrowania danych. Nie mamy w firmie jeszcze komputerów kwantowych do szybkiego odszyfrowywania danych ( ͡°͜ʖ͡°)
Na szczęście jest to zaprojektowane tak, że działają nie tylko aktualne klucze, ale też kilka wersji wstecz. Nie było zatem przestoju w działaniu. Co nie zmienia faktu, że jest taki smutek, że starasz się robić swoje systemy jak
@mtosny: Moje systemy mają downtime tylko z zewnątrz ;)
A tak na serio - widzę, że macie fajne metryki i statystyki. Może warto jakiś alerting to tego dorobić a odpowiednią automatyczną informacją na zewnątrz albo chociaż do waszego utrzymania ruchu żeby poinformowała drugą stronę że #!$%@? wam system?
@kobrys13: Mamy alerty oparte o metryki Prometheus. Także zewnętrzny dostawca wie, że mamy problem z komunikacją do niego. Ale wie też, że nie musi od razu naprawiać problemu i korzysta z tego w weekendy ( ͡°͜ʖ͡°) Także od technicznej strony zrobiliśmy co mogliśmy. Teraz uświadomiliśmy biznes, że partner biznesowy jest słaby i może generować problemy / koszty / przestoje. Niech oni się teraz z nim
Teraz uświadomiliśmy biznes, że partner biznesowy jest słaby i może generować problemy / koszty / przestoje. Niech oni się teraz z nim biją.
@mtosny: To jest normalne. Pracuję z systemami w całej Europie i co chwilę są problemy z third party services. Po prostu informować kiedy jest downtime, a biznes niech się zajmuje statystyką, czy opłaca się #!$%@?ć/zastąpić takie usługi.
Na załączonym obrazu logi z problemami w komunikacji z zewnętrznym dostawcą. W ciągu tygodnia zawsze ktoś patrzy w alerty i szybko zareaguje. Ale w weekend jest trudniej i najczęściej dopiero w poniedziałek udaje się rozwiązać problem...
#programista15k
Na szczęście jest to zaprojektowane tak, że działają nie tylko aktualne klucze, ale też kilka wersji wstecz. Nie było zatem przestoju w działaniu. Co nie zmienia faktu, że jest taki smutek, że starasz się robić swoje systemy jak
A tak na serio - widzę, że macie fajne metryki i statystyki. Może warto jakiś alerting to tego dorobić a odpowiednią automatyczną informacją na zewnątrz albo chociaż do waszego utrzymania ruchu żeby poinformowała drugą stronę że #!$%@? wam system?
Także od technicznej strony zrobiliśmy co mogliśmy. Teraz uświadomiliśmy biznes, że partner biznesowy jest słaby i może generować problemy / koszty / przestoje. Niech oni się teraz z nim
@mtosny: No i git :-)
@mtosny: To jest normalne. Pracuję z systemami w całej Europie i co chwilę są problemy z third party services. Po prostu informować kiedy jest downtime, a biznes niech się zajmuje statystyką, czy opłaca się #!$%@?ć/zastąpić takie usługi.