Wpis z mikrobloga

Drogie samochodwe wykopki - problem mam :)

Kupiłem samochód z automatem, olej w nim wymienia się wg instrukcji co 60k mil (czyli niecałe 100tys km). Czytałem już tonę rzeczy i zgłupiałem - samemu ponoć niezbyt to się da zrobić. Do tego puszcza mi nieco uszczelniacz.

Po szukaniu godzinami znalazłem, że do Saab'a 9-3 (model 2008) leje się do skrzyni oryginalny saabowski (niedostępny), Mobil 3309 lub Toyota T-IV ATF.

W lokalnym warsztacie który ponoć ma doświadczenie z automatami (Iganie) wołają ode mnie 250zł za wymianę + 32zł/l za olej (ale żaden z powyższych, jakiś inny, ponoć dobry i każdemu go leją o_0).

Ktoś mógłby się wypowiedzieć?

#mechanika #mechnik #samochody #saab #automaty #skrzyniabiegow #niebieskiepaski #siedlce
  • 13
  • Odpowiedz
@kiler129: No to jak każdemu do skrzyni ten sam olej leją to pozdro ;p duże muszą mieć doświadczenie ;) Z tego co wiem to do saabów tylko te 3 oleje i nic więcej jak się chce cieszyć bezawaryjną i dobrze działającą skrzynią
  • Odpowiedz
@semperfidelis: A pamięta na którym? Bo jest ich trochę w sumie :) Ja w sumie znam tylko saabotage i saabklub.

@Cripex: Dowcip polega na tym, że w Polsce Mobil sprzwdawany jest tylko w 200 litrowych beczkach (informacja z oficjalnego sklepu Mobila), Toyotowski kosztuje 64zł/l.

Paradoksalnie najtaniej (nawet licząc koszta wysyłki!) wychodzi kupienie http://www.amazon.com/Mobil-55221-12PK-Automatic-Transmission-Fluid/dp/B00BLKXW9O/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1386701306&sr=8-1&keywords=mobil+3309
  • Odpowiedz
@semperfidelis: Wchodzi sporo mniej (chyba coś koło 3.5 na zalanie po spuszczeniu) ale żeby wymienić większą część trzeba zrobić to więcej niż tylko raz :D

Problem z olejem w skrzyni jest taki, ze służy też jako płyn hydrauliczny więc ciężko go po prostu spuścić (chociażby z uwagi na sprzegło).
  • Odpowiedz