Wpis z mikrobloga

Nie znam się na motoryzacji to na początek. Czas powoli na nowy samochód i tak przeglądałem na prawdę wszystko i zdziwiło mnie najbardziej, że sportowe auta, albo auta, które za takie chciałyby uchodzić mają automatyczną skrzynię biegów. Zawsze mi się wydawało, że taka bardziej pasuje to jakiś sedanów itp. Wydaje mi się (jeśli się mylę to mnie poprawcie), że automatyczna skrzynia biegów w samochodach, które już coś tam mają pod maską poważniejszego to zabija całą frajdę z prowadzenia takiego auta.
#motoryzacja #samochody #kiciochpyta
Szybka ankieta

Samochody, które chcą uchodzić za sportowe

  • manualna skrzynia biegów 20.3% (13)
  • automatyczna skrzynia biegów 79.7% (51)

Oddanych głosów: 64

  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bidzej: O nie, nie potrafi i to niezależnie czy mówimy o dobrym hydrokinetyku czy DSG i pokrewnych. Ewentualne włoskie wynalazki to inna bajka ale one są tak rzadkie że praktycznie nie występują w naturze.

@Hetman_Wielki_Koronny: Manualna skrzynia biegów to dobre rozwiązanie dla terenówki. W zasadzie tylko tam widzę zalety tych skrzyń.
  • Odpowiedz
O nie, nie potrafi i to niezależnie czy mówimy o dobrym hydrokinetyku czy DSG i pokrewnych


@aarahon: a no właśnie, potrzebny jest dobry hydokientyk. A o DSG to nawet nie zaczynaj, bo te skrzynie działają fajnie jak akurat robisz to, co wymyślił sobie sterownik. Nagła zmiana sytuacji i kończy się fajne zmienianie biegów.
  • Odpowiedz
Nagła zmiana sytuacji i kończy się fajne zmienianie biegów.


@bidzej: właśnie nie. Przy wyprzedzaniu potrafiłem samym gazem poinformować skrzynię czy ma zredukować z 7 biegu na 6, 5 czy 4. Jak wiedziałem że zaraz będę dalej przyspieszał to dźwignia szła w bok i zostawiał na tym biegu, potem przyspieszałem i wrzucałem auto. Z DSG można było się szybko zaprzyjaźnić, ja to zrobiłem na trasie Wrocław - Mińsk Maz.
  • Odpowiedz