Wpis z mikrobloga

Nie znam się na motoryzacji to na początek. Czas powoli na nowy samochód i tak przeglądałem na prawdę wszystko i zdziwiło mnie najbardziej, że sportowe auta, albo auta, które za takie chciałyby uchodzić mają automatyczną skrzynię biegów. Zawsze mi się wydawało, że taka bardziej pasuje to jakiś sedanów itp. Wydaje mi się (jeśli się mylę to mnie poprawcie), że automatyczna skrzynia biegów w samochodach, które już coś tam mają pod maską poważniejszego to zabija całą frajdę z prowadzenia takiego auta.
#motoryzacja #samochody #kiciochpyta
Szybka ankieta

Samochody, które chcą uchodzić za sportowe

  • manualna skrzynia biegów 20.3% (13)
  • automatyczna skrzynia biegów 79.7% (51)

Oddanych głosów: 64

  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bidzej: O nie, nie potrafi i to niezależnie czy mówimy o dobrym hydrokinetyku czy DSG i pokrewnych. Ewentualne włoskie wynalazki to inna bajka ale one są tak rzadkie że praktycznie nie występują w naturze.

@Hetman_Wielki_Koronny: Manualna skrzynia biegów to dobre rozwiązanie dla terenówki. W zasadzie tylko tam widzę zalety tych skrzyń.
  • Odpowiedz
O nie, nie potrafi i to niezależnie czy mówimy o dobrym hydrokinetyku czy DSG i pokrewnych


@aarahon: a no właśnie, potrzebny jest dobry hydokientyk. A o DSG to nawet nie zaczynaj, bo te skrzynie działają fajnie jak akurat robisz to, co wymyślił sobie sterownik. Nagła zmiana sytuacji i kończy się fajne zmienianie biegów.
  • Odpowiedz
Nagła zmiana sytuacji i kończy się fajne zmienianie biegów.


@bidzej: właśnie nie. Przy wyprzedzaniu potrafiłem samym gazem poinformować skrzynię czy ma zredukować z 7 biegu na 6, 5 czy 4. Jak wiedziałem że zaraz będę dalej przyspieszał to dźwignia szła w bok i zostawiał na tym biegu, potem przyspieszałem i wrzucałem auto. Z DSG można było się szybko zaprzyjaźnić, ja to zrobiłem na trasie Wrocław - Mińsk Maz.
  • Odpowiedz
@aarahon: no i to jest dokładnie scenariusz o którym mówię: wciskasz gaz w odpowiedni sposób i skrzynia zbija 1-3 biegi (byle nie 2, bo wtedy i tak używa tego samego sprzęgła, na którym aktualnie jedziesz), na drugim sprzęgle przygotowuje następny bieg i jest bajka. A spróbuj w tym momencie jak zaczyna się cała operacja np. szybko odpuścić gaz - wtedy zaczyna się cyrk i koniec końców właściwy bieg masz po
  • Odpowiedz
wtedy zaczyna się cyrk i koniec końców właściwy bieg masz po 1-2 sekundach.

Albo jadąc powoli w korku spróbuj nagle przeskoczyć na inny pas, z szybką redukcją i powrotem na wysoki bieg - też shitshow.


@bidzej: nic takiego się nie działo. Nigdy, na żadnym automacie z którym jeździłem.
  • Odpowiedz
@aarahon: no popatrz, a u mnie w każdym DSG (a jeździłem w sumie pewnie z 5). I wynika to właśnie ze sposobu, w jaki DSG działa.

@Hetman_Wielki_Koronny: cały ten temat oczywiście trochę wali baitem, no ale ok.

Generalnie jak postawisz koło siebie manual vs. automat na kresce, to automat pewnie wygra sprint. Pytanie czego szukasz w sportowym samochodzie. Ja sobie średnio wyobrażam np. mojego 350Z z automatem. Albo
  • Odpowiedz
I wynika to właśnie ze sposobu, w jaki DSG działa.


@bidzej: a próbowałeś sam zmieniać lepiej? ;) Bo ja nie widziałem żeby ktoś zmieniał lepiej od DSG.
  • Odpowiedz
@aarahon: Próbowałem. W zdecydowanej większości wypadków na pewno robię to wolniej (czasem poza wyjątkami wspomnianymi wyżej), ale na pewno często płynniej i bez sytuacji, gdzie zostaję na chwilę bez biegu i czekam co mi się wylosuje.
  • Odpowiedz
@bidzej: Przecież masz manetki i jak pociągniesz dsg w dół to włącza Ci się tryb sportowy, który to utrzymuje. Ok w trybie komfort skrzynia reaguje powoli, no ale to jest tryb komfort. Jak wprawisz się w jazdę DSG to wiesz jak operować gazem, żeby skrzynia pracowała odpowiednio. Ja tam sobie teraz nie wyobrażam innej skrzyni niż automat, mam na daily hothatcha i nie chciało by mi się #!$%@?ć twardym sprzęgłem
  • Odpowiedz
Przecież masz manetki


@Trusky92: i jak się za nie zabierzesz, to w zamian dostajesz przeważnie albo szarpanie, albo lagi, albo jedno i drugie ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
Latałem chwilę Golfem VII z DSG po torze w Kielcach i nawet w trybie sportowych było po prostu słabo. Może to kwestia tego, że ten tryb rzeczywiście próbuje trzymać biegi, ale ten jest tako bardziej kartingowy i mieszać trzeba tam dość często.

Nie mówiąc już o ruszaniu - dsg bezapelacyjnie wygrywa bo cały czas
  • Odpowiedz
@bidzej: podałeś za przykład 350z jak jego wiekszy brat nawet nie jest do kupienia w manualu. Jeśli chodzi o performance to automat wygrywa i w daily i w sportowych autach. Manual jedynie dla zabawy jak ktoś lubi.
  • Odpowiedz