Aktywne Wpisy
jmuhha +96
ktos mi wytlumaczy czemu deweloperzy nie budują bloków 12-13 piętrowych jak kiedyś?
-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół
wiec czemu sie tego nie buduje juz?
#pytanie #bloki #mieszkania #nieruchomosci
-zapotrzebowanie na mieszkania jest tak duże, że i tak by to ludzie kupili,
-potrzeba mniejszej działki na budowe dużego budynku,
-technicznie to prawie taki sam budynek jak 4 piętra?
-stare osiedla mają 13-piętrowce i nawet zieleń / parkingi wokół
wiec czemu sie tego nie buduje juz?
#pytanie #bloki #mieszkania #nieruchomosci
d4wid +66
347 zatrzymanych kierowców pod wpływem alkoholu, a to tylko za wczorajszy dzień( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kraj alkoholików.
#patologiazewsi #policja #alkoholizm #prawojazdy #prawo #samochody
Kraj alkoholików.
#patologiazewsi #policja #alkoholizm #prawojazdy #prawo #samochody
Pytanie do osób które mają trochę doświadczenia z częściami rowerowymi, serwisem i typowymi usterkami.
Sprawa wygląda następująco. Zmieniłem korbę w rowerze ponieważ według mnie była skrzywiona zębatka (+była to niskiej jakości korba Tourney). Przy przełożeniach 6-7 z tyłu, na największej zębatce z przodu w tylko jednym punkcie łańcuch ocierał się o wózek przerzutki od strony zewnętrznej (od strony prawego ramienia korby), nawet przy maksymalnym możliwym wychyleniu wózka - w związku z tym nie dało się tego wyregulować poprzez naciągnięcie linki przerzutki. Przerzutka była ustawiona równo względem osi zębatek. Na suporcie nie było luzów. Suport to jakieś Neco na łożyskach maszynowych, nie znam konkretnego modelu.
Przy próbach ściągania starej korby popełniłem głupi błąd i pozrywałem gwinty na ściągacz w korbie. Musiałem posłużyć się szlifierką i młotkiem (dosyć intensywnie) aby to zdjąć - nie wiem co na to suport ale nie wyczuwam żadnych luzów.
Założyłem nową korbę na kwadrat, Shimano FC-M361. Delikatnie natłuściłem kwadraty olejem do smarowania łańcuchów i dokręciłem ją mocno ale bez maksymalnego siłowania się (gdybym dokręcał z absolutnie całej siły to jeszcze trochę by się dało dokręcić) z myślą, że trochę pojeżdżę i wtedy ewentualnie sprawdzę czy nie trzeba jeszcze dokręcić.
Po założeniu nadal jest podobny problem jak wcześniej. To znaczy teraz przy przełożeniu 3 z przodu i 7 z tyłu, łańcuch już nie ociera o wózek, a nawet jest jeszcze możliwość aby wychylić go mocniej o kilka mm ale korba nadal nie obraca się równo. Przy pedałowaniu do tyłu (jeszcze nie jeździłem po montażu, nie miałem czasu i nie mam jeszcze pedałów, a nie chcę montować starych ze zjechanymi łożyskami) widać, że łańcuch na zębatce lata trochę lewo-prawo, a korba nie trzyma chyba osi. Wygląda to tak jak na poniższym filmie tylko w mniejszym stopniu - na filmie odchylanie jest znacznie mocniejsze niż u mnie (film nie mój). Przed zamontowaniem, korba w rękach wizualnie wyglądała na prostą.
Teraz pytanie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe, że źle zamontowałem korbę? Czy w ogóle jest możliwe aby krzywo korbę zamontować jeśli na logikę powinna sama się "pozycjonować" poprzez wkręcanie śruby? I czy nawet jeśli zamontowana byłaby by krzywo to czy byłby taki efekt jak na filmie? Na logikę krzywo zamontowana korba powinna i tak obracać się równo jeśli jest prosta, tylko nie być w osi z kasetą.
Czy powodem takiego stanu rzeczy może być suport jeśli nie ma na nim wyczuwalnych luzów? Czy oś suportu może być skrzywiona?
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem i ma pomysł jak sobie z tym poradzić? Czy wymiana suportu rozwiązałaby problem?
Wcześniej była fabrycznie zamontowana korba z dedykowaną długością suportu 122,5 mm. Nowa ma dedykowaną długość suportu równą 123 mm. Liczby zębów są takie same.
Dokrec to na maksa, to jest na zasadzie klina, jak będzie za słabo to może latać. Dodatkowo jak zacznie miec delikatny luz to zacznie sie wyrabiać aż ci odpadnie.
Jeśli chodzi o odległość od przerzutki to różne korby są zrobione pod różne dlugosci supportu by zachować linię łańcucha.
Suport
watpie by suport był krzywy bo to jest calkiem solidny kawał żelastwa.
Ja strzelam, ze korba jest niedokręcona i krzywo siedzi.
Ew dostałeś krzywą korbę po której przejechał wózek widłowy.