Wpis z mikrobloga

Hej,
Orientuje się ktoś jak wycenia się tworzenie dashboardów? Zaoferowano mi pracę na zleceniu (aktualnie pracuję na etacie jako BI dev) przy wsparciu tworzenia dashboardów. Szczegółów oferty jeszcze nie znam, bo mam umówione spotkanie dopiero, a nie mam doświadczenia jak wyceniać takie usługi. Jest ktoś w temacie w jaki sposób powinno się wyceniać takie usługi oraz w jakich widełkach?

#businessintelligence #powerbi #programista15k
  • 11
@przecietnyczlowiek: A jak wyliczacie godziny? Bo ja nie ukrywam, że często mam tak, że spędzę nad jakimś casem powiedzmy 8 godzin, gdzie faktycznej roboty było powiedzmy 3-4, a resztę spędziłem na researchu i rozkminami w głowie. Podejrzewam, że większość osób przy pracy koncepcyjnej też tak ma, bo nie nikt nie jest robotem i jestem ciekaw jak te godziny są potem liczone.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Kracha: to zależy od Ciebie. Ważne żebyś miesięcznie wyszedł na swoje. Jeśli stawka niska to liczysz wszystko a jak stawka wysoka to możesz policzyć tylko 4h. I tak zawierają Cię ile mniej więcej to zajmie.
Ważne żebyś nie robił za misje ryżu.
@Kracha: jak nie jestem pewien to wyceniam najpierw "potrzebuję 2h na analizę", potem estymacja. Mogą być widełki i do tego "scope" czyli założenia. Żeby jak wyszło cos niespodziewanego móc się obronić. No a czasem najlepsza jest estymacja z górką. Zwłaszcza na początku. No i im większe doswiadczenie tym pozniej celniej sie przewiduje ile cos mniej wiecej zajmie.
@Kracha: musisz w jakiś sposób sprawdzić ile dana firma kasuje za godzinę pracy konsultanta
Ja poprosiłem o wycenę na dashboard księgowy i wyszło ponad 15k za 3 dni pracy, sam zrobiłem i jak cos trzeba dodać to się dodaje na bieżąco, i patrz od godziny a nie od zlecenia