Wpis z mikrobloga

Hej, pytanko mam do mirków z tagu #ogrodnictwo #rolnictwo czy są tutaj jakieś osoby, które przeszły drogę z hobby w własną działalność? Chodzi mi głównie o uprawę pomidorów, ale mogą być też przykłady z innych warzyw. Sytuacja u mnie wygląda tak, że uwielbiam pracę w ogrodzie przy pomidorach, nawet trudno jest to dla mnie nazwać pracą - raczej relaks, cały dzień spędzony w pomidorach to dla mnie super sprawa. I teraz pytanie czy mając 50 tysięcy do dyspozycji i działkę 1ha w pobliżu dość ruchliwej drogi przed miastem 20k mieszkańców jest szansa się z tego utrzymać? Myślałem żeby kupić parę tuneli foliowych i próbować swoich sił ( ͡º ͜ʖ͡º).
  • 7
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Czysto: nie znam się na pomidorach, ale to chyba ten temat co zawsze - samo wyhodowanie czerwonych piękności to początek drogi. Pytanie czy będziesz je umiał sprzedać, ogarnąć transport, rozliczyć to wszystko, ogarnąć odszkodowania na wypadek klęski i w ogóle ubezpieczyć to wszystko, zbudować tunele, naprawić ewentualne awarie.

No i najważniejsze pytanie - czy przy tym wszystkim w ogóle zostanie ci jeszcze czas na siedzenie przy pomidorach ( ͡° ͜
@Czysto: a nie masz gdzieś w pobliżu większego miasta? Musisz pomyśleć od końca tj. kto i za co będzie w stanie więcej zapłacić, oraz gdzie go znajdziesz. Jak droga jest codziennie uczęszczana, bo w pobliżu są większe osiedla nowych domów, to możesz spróbować na jakąś bezpieczną mniejszą skalę i sprzedawać różnorodne zestawy. Jak wygląda rynek restauracji i innych lokalnych dostawców? Zastanów się, co mógłbyś zrobić lepiej.
@Konek58 @siodemkaxx @powaznyczlowiek

Czyli żeby zacząć myśleć o utrzymywaniu się z warzyw musiałbym mieć prawie ten cały hektar pod folią? - sporo, jak liczyłem luźno w excelu wychodziło mi trochę mniej xd. Dobra, przynajmniej już coś wiem, chyba w tym roku postawie sobie za te 20k jeden tunel i zobaczę jak będzie szło. Najwyżej jak mo się spodoba za rok pójdę w kredyt.