Wpis z mikrobloga

Takie pytanie do zawodników co jeżdżą mocniejszymi wozami:

Jak sobie radzicie z ogarnięciem mocy? Nie boicie się o prawko? Jeżdżę teraz motorem 140KM i myślę o zakupie czegoś mocniejszego, jednak obawiam się że np. kwity wylecą w moment albo rozbiję wóz w jakimś rowie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak sobie myślę, że skoro teraz jeżdząc tym pierdzidłem w trasie konstant sprawdzam czy nie ma wroga w lusterku albo muszę się pilnować, żeby nie władować się w łuk na zbyt mocnej bombie, to nie wiem czy nie jestem gotowy na taką zmianę.

#motoryzacja #samochody
  • 36
Jak sobie radzicie z ogarnięciem mocy? Nie boicie się o prawko? Jeżdżę teraz motorem 140KM i myślę o zakupie czegoś mocniejszego, jednak obawiam się że np. kwity wylecą w moment albo rozbiję wóz w jakimś rowie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@bombelek_proboszcza: u mnie było 115KM->170KM->210KM->250KM->300KM->380KM i myślę o więcej

Tylko pierwszymi dwoma się rozbijałem. I nauczyłem się kiedy odpuszczać, albo żeby nie oszczędzać na oponach

Kwestia oleju
@bombelek_proboszcza: U mnie w sumie historia poszła: 165KM->115KM->150KM->440KM->410KM->150KM->407KM->387KM.
Do tego moto najpierw przez 8 lat ~80KM teraz R1 rn19.
Co do obaw o prawko, mam zasadę czy to w PL czy za granicą max ograniczenie +20km\h (czasami +10, np. w DE w zabudowanym) + w PL jadąc dalej bezwzględnie Yanosik, bardzo pomaga. Ponadto w aucie adaptacyjny tempomat ustawiony na powyższy limit i to też zmniejsza stres i ciągłe zerkanie na prędkościomierz.
@FenixxPl: też jeżdżę na yanosiku w zasadzie zawsze. Raz nie załączyłem bo miałem blisko i kwity wyjechały na 3 miesiące.
Na moto też mam swoją przygodę ok 5 lat, najpierw 70KM -> 80KM -> 125KM i teraz 75KM.
Po mieście staram się toczyć, ale w trasie nie umiem sobie odmówić ;p
@Palladyn400: myślę własnie o rwd i hatchu do torowania
@bombelek_proboszcza: Z uwagi na pracę często jeżdżę samochodami po 500-600KM (ostatnio zdarzyło się nawet 700...). Zdarza się jeździć dużo ponad limit. Im więcej koni pod maską tym bardziej masz w dupie innych - bo zawsze objedziesz kogoś kto Cię będzie denerwować.

Trzeba zwracać uwagę na otoczenie. Myślałem, że mam to opanowane w miarę dobrze, ale dopiero szkolenie z Panami z działu pościgowego policji pokazało mi, jak mało wiem. A oni umieją
też jeżdżę na yanosiku w zasadzie zawsze. Raz nie załączyłem bo miałem blisko i kwity wyjechały na 3 miesiące.


@bombelek_proboszcza: Wystarczy nie pajacować. Naprawdę te 50km/h powyżej limitu w mieście, nawet na arteriach Warszawskich, to jest wystarczająco szybko. Nie wiem po co przekroczyłeś prędkość bardziej :/

Jak jeździsz na yanosik to policja praktycznie nie może cię złapać. Tajniacy sa jakimś problemem ale wystarczy obserwować zachowanie innych. Jak jedziesz ekspresówką i ciągle
Moje oczekiwania co do jazdy zamykają się przy 180 km/h. Więcej to można jechać chwilo jak jest pusto, bo mało aut hamuje wystarczająco skutecznie powyżej 200km/h. Nawet jeśli to taka jazda jest po prostu męcząca, bo musisz być super uważny, ta byle ruch innego kierowcy i musisz wtedy mocno hamować = jazda bardzo szarpana.


@cwlmod: jeżdżąc na co dzień kompaktem w dizlu nie widzę większej różnicy między 180 a 220, no
@bombelek_proboszcza: 60KM w astrze F pozwala się rozpędzić do 160km/h. Więc prawko można stracić na większości dróg. O władowaniu się w zakręt 120km/h nie wspomnę. Jedynie (dużo dużo) dłuższą prostą trzeba mieć.
Jedyna chyba opcja gdzie moc ma znaczenie to "kliknęło mi sie w gaz" na łuku mając tylny napęd.
@bombelek_proboszcza: Wystarczy tylko i aż olej w głowie oraz chęć nauki (na torze) z drugiej strony czym innym jest tysiąc kilogramowy jdm mający 300KM na tylnej osi gdzie jedyną elektroniką jest ecu z początku lat 90, a czym innym współczesne q50 awd zrobione na 500KM z kontrolą trakcji i automatem.
W przypadku tego drugiego wystarczy olej w głowie, w przypadku pierwszego bez godzin na torze i nauczenia się auta szybka droga
g37 jest awd? Orientujesz się jaka tam jest skrzynia?


@bombelek_proboszcza: Tak i tylko ta wersja (moim zdaniem) jest warta uwagi gdy chcemy dynamiczne daily z możliwością bezproblemowego upalania w weekendy na torze, skrzynia to 7 biegowy automat, pancerny bo bez problemu przenosi 500 KM+ przy okazji (jeżeli jesteś biegły w tych tematach) dający możliwość bezproblemowego strojenia pod użytkownika/styl jazdy/ogumienie.