Wpis z mikrobloga

#samochody SUVy i crossy budzą mieszane uczucia i żywe dyskusje, a co wykop sądzi o poczciwych wersjach kombi?

trochę #chwalesie pierwszy salonowy samochód ( #hyundai i30). żadna to klasa premium, ale cieszy. Silnik 1-5TGDI 160KM, manual (benzyna z miękką hybrydą), bardzo dynamiczny jak na rodzinne autko (jak dla kogoś kto wcześniej miał 12 letni 1.4 109KM ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). tryb sport miło mnie zaskoczył. elektroniki w ciul, ciekawe ile będzie z nią problemów w przyszłości, ale póki działa to jest przyjemnie ( ͡ ͜ʖ ͡) chwała producentowi za fizyczne przyciski klimatyzacji, minus za keyless, który jest fajny ale niezbyt bezpieczny ( ͡° ʖ̯ ͡°) (dołożyłem dodatkowy immobilizer).
Miejsca w środku całkiem całkiem, bagażnik dość pojemny biorąc pod uwagę, że zamiast koła zapasowego jest bateria, ale pod podłoga jest sporo "skrytek", w które można upchać dużo mniejszych rzeczy.

W sumie dopiero przejechane z 400km, więc niewiele i pewnie jeszcze mnie gdzieś zaskoczy. oby bez większych awarii, ale połączenie tego TGDI z miękką hybrydą weszło dopiero od 2021 rocznika jak się dobrze orientuje, więc raczej póki co ciężko coś powiedzieć o awaryjności.
Faley - #samochody SUVy i crossy budzą mieszane uczucia i żywe dyskusje, a co wykop s...

źródło: comment_16449996207dVb62OEXTYERaQTB99s8j.jpg

Pobierz
  • 79
@OrzechowyDzem: o tak, ten nowy gril + te ledy to jest coś co mnie najbardziej w nim urzekło. poprzednie wersje były takie niewyróżniające się moim zdaniem, a tutaj ma jakiś "charakter". Brałem na grupę zawodową, więc niecałe 10k rabatu wpadło.

@desygnat: wydaje mi się, że ten lift w środku za wiele nie zmienił niestety. ale nie mam porównania tak naprawde z poprzednią wersją. generalnie w środku "tragedii" nie ma, są
@hawat: cóż. w mojej wersji wyposażenia był tylko ten do wyboru ( ͡° ͜ʖ ͡°) a w niższej albo ten TGDI albo 1.5DPI 110KM, więc i tak bym celował w TGDI, bo ten wolnossący byłby dla mnie za mało dynamiczny w tej budzie.
@erni13: no właśnie temu poszedłem w tą i30tke bo te dupsko tutaj nie jest aż takie wielkie w porównaniu do np Toyoty czy Skody - przed zakupem jak gdzieś szukałem danych o długości kombi z danego segmentu, to i30 był w dolnej części tabelki.
@Faley TGDI z hybrydą i tylko 160KM sumarycznie?
Sam jestem ciekaw tych nowych hybryd ile wytrzymają. Od kilku miesięcy to sprawdzam na Xceed z hybrydą plug-in. Silnik wolnossący ale 60KM z elektryka ładnie pomaga odpychać 1,5 tony od asfaltu. Gdyby nie te dodatkowe 300kg to pewnie już w ogóle byłbym zadowolony. Jak kombi to nie brałeś pod uwagę Proceed? Jest naprawdę piękny.
@newton82: to "miękka" hybryda (mild-hybrid) - czytaj, nie ma tu jazdy w pełni na baterii, jest tylko dodatkowa bateria na rozruch i dorzucająca gdzieś 10 koni do mocy silnika.
Jeszcze mam kilometry na "dotarciu", ale ostatnio pokusiłem się przetestować tryb sportowy przy ruszaniu z dwoma pasażerami na pokładzie, to się naprawdę miło zaskoczyłem - https://www.youtube.com/watch?v=BXi86rmVF-Y tutaj prezentacja przyśpieszenia tego silnika (ale nadwozie w fastbacku).
co do Proceeda, trochę rozważałem, ale wzięcie
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: wiadomo, auto najlepiej brać pod swoje potrzeby. u nas obecnie jest 1 dziecko, i wózek + dwie walizki + plecak spokojnie mieścił się nam w poprzednim hatchbacku by dojechać do rodzinnego miasta. ale powrót z masą słoików i wyrobów z działki wymagał szukania miejsca pod każdym fotelem ( _) a jeździmy średnio raz na dwa miesiące. z nowym samochodem załadowaliśmy wszystko do bagażnika a i jeszcze zostało
@Faley:

a co wykop sądzi o poczciwych wersjach kombi?

Że to bardzo praktyczne nadwozie, może niezbyt urodziwe(wciąż jednak lata świetlne przed Suvami), ale pakowne i dobrze zaprojektowane. Daje wszystkie zalety normalnego samochodu - właściwości jezdne, niedroga eksploatacja, obszerne wnętrze, a przy tym ma dużą przestrzeń bagażową dzięki czemu jest praktycznie. Ogólnie rzecz ujmując dobre nadwozie to jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)