#samochody SUVy i crossy budzą mieszane uczucia i żywe dyskusje, a co wykop sądzi o poczciwych wersjach kombi?
trochę #chwalesie pierwszy salonowy samochód ( #hyundai i30). żadna to klasa premium, ale cieszy. Silnik 1-5TGDI 160KM, manual (benzyna z miękką hybrydą), bardzo dynamiczny jak na rodzinne autko (jak dla kogoś kto wcześniej miał 12 letni 1.4 109KM ( ͡°͜ʖ͡°) ). tryb sport miło mnie zaskoczył. elektroniki w ciul, ciekawe ile będzie z nią problemów w przyszłości, ale póki działa to jest przyjemnie (⌐͡■͜ʖ͡■) chwała producentowi za fizyczne przyciski klimatyzacji, minus za keyless, który jest fajny ale niezbyt bezpieczny ( ͡°ʖ̯͡°) (dołożyłem dodatkowy immobilizer). Miejsca w środku całkiem całkiem, bagażnik dość pojemny biorąc pod uwagę, że zamiast koła zapasowego jest bateria, ale pod podłoga jest sporo "skrytek", w które można upchać dużo mniejszych rzeczy.
W sumie dopiero przejechane z 400km, więc niewiele i pewnie jeszcze mnie gdzieś zaskoczy. oby bez większych awarii, ale połączenie tego TGDI z miękką hybrydą weszło dopiero od 2021 rocznika jak się dobrze orientuje, więc raczej póki co ciężko coś powiedzieć o awaryjności.
@Faley: i super! Ten front w polifcie już fajnie wygląda. Do tej pory i30 był po prostu grzeczniejszym i brzydszym bratem Ceeda. Dostałeś jakiś rabat czy słabo?
@Faley: byłem zawsze wielkim przeciwnikiem kombi ale od kiedy takie posiadam to uważam je za najlepszy zakup w życiu (✌゚∀゚)☞ w tym momencie zamieniłbym je chyba tylko na Vana ale dopiero tam posucha jest jeśli chodzi o dobrze wyglądające modele
Twój Hyundai wygląda bardzo ładnie w tej wersji (。◕‿‿◕。)
@Faley: mój przedlift pozdrawia młodszego brata (✌゚∀゚)☞ niech jeździ sprawnie i niezawodnie. Mam nadzieję, że spasowanie w środku poprawili bo na lakier w nowych samochodach to już chyba nie ma szans na poprawę xD
@OrzechowyDzem: o tak, ten nowy gril + te ledy to jest coś co mnie najbardziej w nim urzekło. poprzednie wersje były takie niewyróżniające się moim zdaniem, a tutaj ma jakiś "charakter". Brałem na grupę zawodową, więc niecałe 10k rabatu wpadło.
@desygnat: wydaje mi się, że ten lift w środku za wiele nie zmienił niestety. ale nie mam porównania tak naprawde z poprzednią wersją. generalnie w środku "tragedii" nie ma, są
@Faley: Kombi najlepsza buda. Gdyby był automat, to taki napęd, szczególnie jesli umie się po osiedlu potoczyć na prądzie, to w sam raz do wożenia dupy.
@deathlef: bryła bardzo podobna, dość krótki podobny tył - co też w tym i30 mi się podoba, nie jest to trumno-wóz tylko dość "kompaktowy" kombiak, który dalej daje więcej miejsca w bagażniku niż hatchback, czy często SUV
@hawat: cóż. w mojej wersji wyposażenia był tylko ten do wyboru ( ͡°͜ʖ͡°) a w niższej albo ten TGDI albo 1.5DPI 110KM, więc i tak bym celował w TGDI, bo ten wolnossący byłby dla mnie za mało dynamiczny w tej budzie.
@Faley: A moim zdaniem Kombi to najgorszy rodzaj nadwozia. Wizualnie, bo faktycznie są praktyczne. Są wyjątki jak Kia Proceed które mają jakąś linie ale te doczepiane wielkie dupska strasznie mi się nie podobają ¯\_(ツ)_/¯
Ale oczywiście miej dużo funu z tego auta i oby było bezawaryjne
@erni13: no właśnie temu poszedłem w tą i30tke bo te dupsko tutaj nie jest aż takie wielkie w porównaniu do np Toyoty czy Skody - przed zakupem jak gdzieś szukałem danych o długości kombi z danego segmentu, to i30 był w dolnej części tabelki.
@Faley TGDI z hybrydą i tylko 160KM sumarycznie? Sam jestem ciekaw tych nowych hybryd ile wytrzymają. Od kilku miesięcy to sprawdzam na Xceed z hybrydą plug-in. Silnik wolnossący ale 60KM z elektryka ładnie pomaga odpychać 1,5 tony od asfaltu. Gdyby nie te dodatkowe 300kg to pewnie już w ogóle byłbym zadowolony. Jak kombi to nie brałeś pod uwagę Proceed? Jest naprawdę piękny.
@newton82: to "miękka" hybryda (mild-hybrid) - czytaj, nie ma tu jazdy w pełni na baterii, jest tylko dodatkowa bateria na rozruch i dorzucająca gdzieś 10 koni do mocy silnika. Jeszcze mam kilometry na "dotarciu", ale ostatnio pokusiłem się przetestować tryb sportowy przy ruszaniu z dwoma pasażerami na pokładzie, to się naprawdę miło zaskoczyłem - https://www.youtube.com/watch?v=BXi86rmVF-Y tutaj prezentacja przyśpieszenia tego silnika (ale nadwozie w fastbacku). co do Proceeda, trochę rozważałem, ale wzięcie
@Faley: co sądzę o kombi? Ze większość osob je kupuje choć nie musi. Bo nie, nie jest potrzebne kombii majac 2 dzieci, a większość posiadaczy moze z 2x przewiezie cos co nie wejdzie do hatchbacka np civica
@PienieznyWieprzZMlotemBojowym: wiadomo, auto najlepiej brać pod swoje potrzeby. u nas obecnie jest 1 dziecko, i wózek + dwie walizki + plecak spokojnie mieścił się nam w poprzednim hatchbacku by dojechać do rodzinnego miasta. ale powrót z masą słoików i wyrobów z działki wymagał szukania miejsca pod każdym fotelem ( ಠ_ಠ) a jeździmy średnio raz na dwa miesiące. z nowym samochodem załadowaliśmy wszystko do bagażnika a i jeszcze zostało
Że to bardzo praktyczne nadwozie, może niezbyt urodziwe(wciąż jednak lata świetlne przed Suvami), ale pakowne i dobrze zaprojektowane. Daje wszystkie zalety normalnego samochodu - właściwości jezdne, niedroga eksploatacja, obszerne wnętrze, a przy tym ma dużą przestrzeń bagażową dzięki czemu jest praktycznie. Ogólnie rzecz ujmując dobre nadwozie to jest ( ͡°͜ʖ͡°)
trochę #chwalesie pierwszy salonowy samochód ( #hyundai i30). żadna to klasa premium, ale cieszy. Silnik 1-5TGDI 160KM, manual (benzyna z miękką hybrydą), bardzo dynamiczny jak na rodzinne autko (jak dla kogoś kto wcześniej miał 12 letni 1.4 109KM ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). tryb sport miło mnie zaskoczył. elektroniki w ciul, ciekawe ile będzie z nią problemów w przyszłości, ale póki działa to jest przyjemnie (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) chwała producentowi za fizyczne przyciski klimatyzacji, minus za keyless, który jest fajny ale niezbyt bezpieczny ( ͡° ʖ̯ ͡°) (dołożyłem dodatkowy immobilizer).
Miejsca w środku całkiem całkiem, bagażnik dość pojemny biorąc pod uwagę, że zamiast koła zapasowego jest bateria, ale pod podłoga jest sporo "skrytek", w które można upchać dużo mniejszych rzeczy.
W sumie dopiero przejechane z 400km, więc niewiele i pewnie jeszcze mnie gdzieś zaskoczy. oby bez większych awarii, ale połączenie tego TGDI z miękką hybrydą weszło dopiero od 2021 rocznika jak się dobrze orientuje, więc raczej póki co ciężko coś powiedzieć o awaryjności.
Fajne auto, kombi to najlepsze możliwe nadwozie ( ͡º ͜ʖ͡º) Niech służy dobrze (✌ ゚ ∀ ゚)☞
Twój Hyundai wygląda bardzo ładnie w tej wersji (。◕‿‿◕。)
@desygnat: wydaje mi się, że ten lift w środku za wiele nie zmienił niestety. ale nie mam porównania tak naprawde z poprzednią wersją. generalnie w środku "tragedii" nie ma, są
@Faley: Kosiarka do trawy Cię cieszy? A poza tym gratuluje :)
Ale oczywiście miej dużo funu z tego auta i oby było bezawaryjne
@Faley: Kupię gruza co jeszcze pojeździ. Jestem uzależniony od kombi. Wszystko inne to nie auto.
Sam jestem ciekaw tych nowych hybryd ile wytrzymają. Od kilku miesięcy to sprawdzam na Xceed z hybrydą plug-in. Silnik wolnossący ale 60KM z elektryka ładnie pomaga odpychać 1,5 tony od asfaltu. Gdyby nie te dodatkowe 300kg to pewnie już w ogóle byłbym zadowolony. Jak kombi to nie brałeś pod uwagę Proceed? Jest naprawdę piękny.
Jeszcze mam kilometry na "dotarciu", ale ostatnio pokusiłem się przetestować tryb sportowy przy ruszaniu z dwoma pasażerami na pokładzie, to się naprawdę miło zaskoczyłem - https://www.youtube.com/watch?v=BXi86rmVF-Y tutaj prezentacja przyśpieszenia tego silnika (ale nadwozie w fastbacku).
co do Proceeda, trochę rozważałem, ale wzięcie
Że to bardzo praktyczne nadwozie, może niezbyt urodziwe(wciąż jednak lata świetlne przed Suvami), ale pakowne i dobrze zaprojektowane. Daje wszystkie zalety normalnego samochodu - właściwości jezdne, niedroga eksploatacja, obszerne wnętrze, a przy tym ma dużą przestrzeń bagażową dzięki czemu jest praktycznie. Ogólnie rzecz ujmując dobre nadwozie to jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)