Wpis z mikrobloga

A co tam było słychać w motoryzacji ukraińskiej w latach 90., przed rozmaitymi przekształceniami własnościowymi, Daewoo, Chevroletem i Chińczykami? Jeśli chodzi o najbardziej pożądane nadwozie typu sedan, niestety nie było dostępnego żadnego modelu, niemniej jednak oferowano liftbacka, a to prawie to samo, bowiem za koszt obniżonego prestiżu z powodu podnoszonej tylnej szyby, dostajemy bardziej praktyczną budę i możemy zapakować więcej dóbr.

ZAZ Slavuta był liftbackiem produkowanym w latach 1995-2011 w Zaporożu w liczbie całkowitej 140 000 sztuk. Oczywiście na pierwszy rzut oka widzimy uderzające podobieństwo do Tavrii - te samochody to niemal to samo. Różnią się przednią atrapą chłodnicy i zderzakiem. Rzekomo Slavuta ma lepszą aerodynamikę i tylna szyba wolniej się brudzi.

Dostępne silniki pochodzą z Melitopolskiej Fabryki Silników (MeMZ), pojemności od 1.1 do 1.3 (51-66 KM), SOHC, 8 zaworów. Po roku 2000 wycofywano ze sprzedaży silniki na gaźniku i oferowano te same z wtryskiem, co trochę podniosło kulturę pracy.

#rzetelnafura - ciekawe autka z Europy Środkowowschodniej
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #zaz
DerMirker - A co tam było słychać w motoryzacji ukraińskiej w latach 90., przed rozma...

źródło: comment_1644920587D5jSDKZHy9L1Ws2LPHQnvP.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
ZAZ Slavuta był liftbackiem produkowanym w latach 1995-2011 w Zaporożu w liczbie całkowitej 140 000 sztuk. Oczywiście na pierwszy rzut oka widzimy uderzające podobieństwo do Tavrii - te samochody to niemal to samo.


@DerMirker: motoryzacja ukraińska to dowód na to że Boga nie ma a jak jest to ma nas w dupie bo siedzi w swoim niebie i wszystko u niego w porządku #pdk a tak na serio, boję się pomyśleć
SonyKrokiet - > ZAZ Slavuta był liftbackiem produkowanym w latach 1995-2011 w Zaporoż...

źródło: comment_1644921801pN2oYx9FS9LJAb8UNGwHN0.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@SonyKrokiet: właśnie fajnie było, różnorodnie, różne myśli wynalazcze się wtedy kształtowały.

W moim prywatnym muzeum samochodowym, Slavuta stałaby zaraz obok Dacii Solenzy, Favoritki i Caro Plusa kombi
  • Odpowiedz
Slavuta stałaby zaraz obok Dacii Solenzy, Favoritki i Caro Plusa kombi


@DerMirker: Favorit to jeszcze lata 80. i nieironicznie całkiem spoko wyszło, Solenza to kawał łajna na kołach a Caro Plus kombi nie istnieje, wymyśleliście go wy graciaże ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@DerMirker: Aa, dzięki wielkie za wyjaśnienie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ma to sens. Jeszcze się dopytam jakiegoś Ukraińca, ale myślę, że masz recht. Dzięki za kolejny ciekawy wpis.
  • Odpowiedz