Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki z #prawo #prawokonsumenckie
Zakupiłem łóżko na wymiar końcem grudnia. Zakup z płatnością przy odbiorze, w regulaminie brak słowa o zaliczce, czas realizacji jaki przyszedł w mailu potwierdzajacym zakup to bylo około tygodnia roboczego, ale w regulaminie jest zaznaczone że termin może wydłużyć się o 2 tygodnie od podanego terminu jeśli zamówienie jest niestandardowe (łóżko 180x220 wiec powiedzmy, że jest niestandardowe).
Napisałem teraz maila po ok 5-6 tygodni od potwierdzenia zakupu żeby dowiedzieć się czy długo jeszcze im zejdzie. Nie odzywałem się wcześniej bo wiem że mogą się pojawić opóźnienia, wiec to dla mnie żaden problem.
Okazało się, że nie zaczęli realizować zamówienia ponieważ nie wpłaciłem zaliczki (nie było o tym mowy ani podczas zakupu, ani w żadnym mailu potwierdzajacym zamówienia, ani w regulaminie, nigdzie!), tego łóżka nie mogą mi już zrobić bo nie mają na stanie wybranego drewna, a jak chce inne łóżko albo inny kolor to mam im wpłacić całą kwotę.
Co mogę zrobić w takim wypadku? Dla mnie to jest ewidentne niewywiązanie się z umowy i zmarnowanie 1,5 miesiąca. Niestety nie mam zielonego pojęcia jakie kroki mogę w tym momencie podjąć. Jakieś pomysły, czy po prostu jestem w dupie i "nic sie nie stało" i mam szukać innego sprzedawce?
  • 4
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@dw87: ja bym szukał kogoś innego skoro przez 6 tygodni nikt cię nie raczył poinformować o zaliczce. Po za tym koniec grudnia to burdel taki że lepiej nie mówić w kwestii jakichkolwiek zamówień.
@MarianoaItaliano: No właśnie moim zdanie jest dowód zawarcia umowy. Wg regulaminu ich własnego sklepu jest to email z potwierdzeniem, który posiadam. O zaliczce nie ma nigdzie mowy, szczgólnie że jest wybrana opcji zapłaty przy odbiorze. Przy wpłacie na konto jest faktycznie w regulaminie, że biorą się do pracy dopiero po zaksięgowaniu wpłaty