Wpis z mikrobloga

Czegoś jednego nie rozumiem.

Jak #polskibus (własność pazernego Szkota) ogłasza nowe trasy, to zachwyt w mediach (szczególnie w #gazetawyborcza) nie ma końca, zdjęcia, porównania, bilety tylko za 1 zł, cywilizacja, ludzie komentują w podobnym tonie.

Jak #pkp #intercity (nasz narodowy przewoźnik) zakupiło #pendolino to takiej fali bzdur, niewiedzy, hejtu i kłamst jeszcze nie widziałem, zarówno od strony mediów jak i ludzi. Mimo, że zakup jest w pełni uzasadniony , opłacalny, dużo bardziej dostępny i bilety nie mają być bardzo drogie.

#boldupy #siectrakcyjnaboners #transport #kolej
  • 17
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: Alstom produkujący Pendolino jest w wielu krajach oskarżany o korupcję. Policz sobie kilka procent od kontraktu za 2,7 mld.

Jak zobaczę niską cenę i wysoką jakość w wykonaniu pkp to będę z niej korzystał.
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: bo zadowolenie klientów z korzystania z polskiegobusa jest wyższa, bo nie schodzi poniżej odpowiedniego poziomu. pkp ma wahania, a pendolino i tak będzie dopiero (jak dobrze pójdzie) w przyszłym roku, na jednej (!) magistrali osiągnie 160 km/h (w teorii może 180km/h), bo nie mamy dobrej infrastruktury.
  • Odpowiedz
@brmstufldigart: Nie będę bronił Alstomu, ale mi do myślenia daje, że ten słynny ranking korupcyjny był zrobiony przez ekoterrorystów mających na uwadze przede wszystkim emisję tego strasznego CO2 do atmosfery i szkodzenie środowisku.

@Fibi07: PB po prostu idealnie wbił się w niszę pozostawioną przez PKP przez remonty.

Właśnie o taką niewiedzę mi chodzi. Gdzie wyczytałeś o tych prędkościach 160 km/h i 180 km/h? Skąd wiesz, że nie mamy dobrej infrastruktury?
  • Odpowiedz
i tak będzie dopiero (jak dobrze pójdzie) w przyszłym roku, na jednej (!) magistrali osiągnie 160 km/h (w teorii może 180km/h), bo nie mamy dobrej infrastruktury.


@Fibi07: Jakieś źródło? 160 km/h jeździłem na trasie Poznań - Warszawa regularnie już parę lat temu.
  • Odpowiedz
Skąd wiesz, że nie mamy dobrej infrastruktury?


@kakaowymistrz: Siedzę w pracy i nie mam za bardzo czasu na przebijanie się, ale zobacz na ten dokument: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2013_2014/05.11.2013/P_13-14_Z_2.1P.pdf

Najwyższą dopuszczalną prędkością znalezioną na pierwszych 3 stronach jest 160 km/h. Czy naprawdę potrzebujemy Pendolino do jazdy z taką prędkością? No niech będzie, że gdzieś #!$%@?ą tor na 200 km/h. To i tak nie dużo. A tory o wyższych prędkościach w rzeczywistości są jak autostrady-
  • Odpowiedz
160 km/h jeździłem na trasie Poznań - Warszawa regularnie już parę lat temu.


@parachutes: Dosłownie parę. Jakieś 3 lata temu robiono spore remonty między Wrześnią a Poznaniem toteż tam teraz można ganiać. Nie wiem jak sprawa wygląda na odcinku Konin- Wawa, bo tam jeździłem rzadko.
  • Odpowiedz
@ludzik: Tylko zauważ, że to jest stan aktualny. Większość linii magistralnych w naszym kraju jest rozkopana, przybędzie dwie linie 160-200-230 km/h (po których będzie jeździło m.in. Pendolino), a linii na 160 km/h będzie bardzo dużo.
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: @parachutes: wiedza ze studiów

@ludzik: o ile #!$%@?ą 200km/h, w planach do końca 2014 maja być 2 linie (Grodzisk - Zawiercie i Warszawa - Gdańsk), ale wątpię aby to się udało zrobić w terminie :P

a co do infrastruktury, w Polsce jeszcze dużym problemem jest duża ilość niestrzeżonych przejazdów kolejowych, gdzie pociągi muszą zmniejszać prędkość.
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: Dwie linie.. pewnie jakiś wschód-zachód i północ-południe?

160-200-230 km/h (po których będzie jeździło m.in. Pendolino)


@kakaowymistrz: (Siemens EuroSprinter)[http://pl.wikipedia.org/wiki/Siemens_EuroSprinter] (zwany i nas Husarzem) może zasuwać 230. Jest to tylko lokomotywa. Czy potrzebujemy zatem całego pociągu w tym celu?

Tak jeszcze co do tematu przesiadania się na PB, to PLK i inne spółki nie ogarniają jakoś faktu, że po wielomiesięcznym remoncie trzeba strzelić jakąś lokalną kampanię by poinformować potencjalnych
  • Odpowiedz
@kakaowymistrz: To się nazywa jakość, dbanie o klienta + marketing z PR na najwyższym poziomie. Po prostu :)

Inna sprawa, że ludzie potrzebowali czegoś takiego. I łatwiej jest wejść z super usługą dając ludziom tego czego oczekują pod nową marką, niż naprawiać wizerunek czegoś co jednoznacznie źle się kojarzy. Naprawa wizerunku kolei i w tym wypadku PKP Intercity to ciężka i długa praca dla speców od wizerunku marki i marketingu, zaraz
  • Odpowiedz
@Fibi07: Te inwestycje są niestety już dawno po terminie i w końcu się skończą. Co to za wiedza ze studiów, jak piszesz, że na jednej magistrali ma osiągnąć 160 km/h, jak takich linii będzie niedługo kilkanaście.

@ludzik:

Zawiercie-Grodzisk na 200 km/h, odcinkami 230 km/h, Warszawa-Gdańsk na ok. 55% trasy powyżej 160 km/h, ok. 30% na 200 km/h.

Na naszym napięciu Husarz może jeździć 200 km/h. Poza tym skład Husarz +
  • Odpowiedz
Na naszym napięciu Husarz może jeździć 200 km/h.


@kakaowymistrz: A Pendolino już tak? Bo to ciekawe jest w sumie.

Poza tym skład Husarz + 7 wagonów + barowy byłby niewiele tańszy w kupnie


Kupiony już jest i jeździ.

Poza tym skład Husarz + 7 wagonów + barowy byłby niewiele tańszy w kupnie, ale dużo droższy w eksploatacji. Skład wagonowy jest cięższy o ok. 100 ton, co przenosi się na wyższe stawki
  • Odpowiedz
@ludzik:

A Pendolino już tak? Bo to ciekawe jest w sumie.


Vmax Pendolino pod 3kV to 250 km/h, tyle jeżdżą w niektórych krajach. U nas z początku będzie jeździł 200 km/h, potem będą ją podwyższać do 220/230 km/h na CMK. Ostatnie testy pociągu pokazały, że nawet jadąc 270 km/h utrzymuje stabilną prędkość. I światła w okolicznych wsiach nie pogasły :P

Kupiony już jest i jeździ.


Większość Husarzy jest potrzebna na kursowanie
  • Odpowiedz
@ludzik: Kupiliśmy dobrą Hondę (Lamborgini to TGV albo ICE) na dwie ekspresówki w budowie (bo kolejowych autostrad na 300-350 km/h jeszcze długo mieć nie będziemy). Będziemy mieć w Polsce jeszcze kilkanaście dobrych "dróg krajowych", a reszta to tak, to gminne i polne drogi :P
  • Odpowiedz