Wpis z mikrobloga

#excel
jak automatycznie przenieść dane wyfiltrowane z jednej zakładki do drugiej?
mam baze danych, z tej bazy musze usunac pewne itemy - to zrobie zapytaniem power query, dalej to co zostawiam, musze w kolejnej zakładce odfiltrować tylko pewne dwie grupy i z tego zrobić tabelę przestawną i chce to zautomatyzować. Jak to zrobic? mam excela 2016 wiec funckja filtruj odpada;/
  • 12
myslalem że jest prostszy sposób


@xmajami: A co jest skomplikowanego w pobraniu danych z zaczytanej tabeli i odfiltrowaniu zbędnych elementów? Możesz nawet powielić oryginalne zapytanie i dodać na końcu filtrowanie. To pierwsze rozwiązanie bywa szybsze (zależy, co jest źródłem danych i jak wiele przekształceń na nim robisz), ale musisz pamiętać o szeregowym odświeżaniu (najpierw to główne, później filtrowanie), do aktualizacji drugiego wystarczy opcja "odśwież wszystko".

Filtr zaawansowany to też prosta alternatywa,