Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Nie znam się za bardzo na prawie, ale mam taki problem.
Jestem studentem, czasem pracuję dorywczo przy inwentaryzacjach za pośrednictwem portalu #strefajob (umowa zlecenie, każda osobno na jedną inwentaryzację). Dotychczas w umowach był punkt odnośnie kary umownej za nie przyjście do pracy (100 zł, potrącane z pensji lub jeśli ktoś nie przychodził cyklicznie, był wysyłany list z wezwaniem do uregulowania płatności z nr konta). Ale od tego roku wszedł nowy wzór umowy, gdzie nie ma ani słowa o karze umownej.
Przy czym tu następuje ciekawy (moim zdaniem fikołek), mianowicie na grupie fejsbukowej zrzeszającej osoby pracujące w ten sposób pojawił się post, który mówi o tym, że kara umowna wzrasta dwukrotnie, tzn. ze 100 na 200 zł. No fajnie, ale nie ma takiego zapisu w umowie. Wiem tyle, że istnieje art. 483 KC, który mówi o karach umownych, ale jest tam napisane, że "groźba" kary umownej musi być zawarta w umowie. Art. 484 KC również przeczytałem, ale dalej, moim zdaniem, nie daje on furtki do płacenia czegokolwiek, jeśli takiego zapisu nie było w umowie. Dokopałem się również do art. 108 KP, ale jest tam tylko wymieniona kara nagany i kara upomnienia, co chyba nie wiąże się z aspektem finansowym.
Proszę więc o pomoc, a moje główne pytanie brzmi, czy pracodawca ma jakąkolwiek podstawę do nałożenia tej kary 200 zł, jeśli nie pojawię się na zleceniu?
#prawo #pracbaza #praca #januszex #kodekscywilny

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61fd192171b2a17bc6d2ae12
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Przekaż darowiznę
  • 3