Wpis z mikrobloga

Jestem ciekawy, czy ktoś ma może informacje jakie są aktualnie najstarsze tesle które są w ciągłej eksploatacji i nie miały nigdy od momentu produkcji poważnej awarii typu wymiana baterii, wymiana silnika?
#tesla
  • 7
Jestem ciekawy, czy ktoś ma może informacje jakie są aktualnie najstarsze tesle które są w ciągłej eksploatacji i nie miały nigdy od momentu produkcji poważnej awarii typu wymiana baterii, wymiana silnika


@FLAC: ęlektrowoz.pl, forum użytkowników tesli na fejsie czy innych socjalach. Tam się dowiesz. Na pewno wszyscy znamy te modele o milionowych przebiegach, które miały wmieniane baterie, silniki.
@majk3l: no właśnie do tej pory każdy kto się chwalił że ma teslę od kilku lat zawsze wspomina że miał jednak jakąś poważną awarię typu zmiana baterii, wymiana silnika czy innego krytycznego elementu. Mam wrażenie że oryginalnych tesli S tych np P60 nie ma już wcale takich sztuk, które by nie miały zmienianego krytycznego komponentu. Wiele osób twierdzi że bateria może wytrzymać co najmniej 10 lat. Fajnie, ale samochody spalinowe potrafią
potrafią działać 20 lat bez katastrofalnej awarii


@FLAC: hmm, chyba tylko stare diesle. Współcześnie - nie ma opcji. Poza tym masz całą masę serwisów które musisz robić, żeby osiągnąć jakiś wydłużony czas eksploatacji.
W pierwszych elektrykach właściwie nie masz takich rzeczy.
Imo patrzysz na modele o wysokim przebiegu i porównujesz je z wiekowymi spalinówkami o normalnym przebiegu.
A resurs dotyczy przebiegu, nie żywotności. To nie samolot, gdzie trzeba wymieniać płatowiec ze
Współcześnie


@majk3l: no ciężko żeby mieć samochód z 2010 albo 2015 który ma 20 lat ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wiadomo że mowa o samochodach z 2002 i wcześniej. Choć jestem pewien że i obecnie znajdą się modele co 20 lat pociągną.

A resurs dotyczy przebiegu, nie żywotności.


@majk3l: a to się nie zgodzę. Wiele materiałów traci właściwości z upływem czasu nawet jeśli nie są użytkowane. Szczególnie
@majk3l: @FLAC: ale zapominacie o tym, że zazwyczaj w tych opowieściach o najstarszych Teslach ostatni z baterii i silniki elektryczne wytrzymują już spokojnie setki tysięcy kilometrów.
To są usprawniane konstrukcje przez dekadę, a kto jak kto, ale Tesla swoje samochody usprawnia w tempie nieznanym do tej pory w sektorze.
@Technolust: no dobrze. Ale co mam na myśli. Kupując teraz tesle nie możesz jej ciągle traktować jako samochodu na długie lata, a bardziej na 3-5 lat (max) i sprzedać dalej żeby nie mieć problemu. Bo potem może trafić ci się awaria która albo uziemi cię w trakcie trasy albo będzie bardzo kosztowna w naprawie.
@FLAC: niby dlaczego? Raczej na 5-6-7 lat, ktoś ją kupi tak jak stare iPhony dzisiaj.
Wcale bym się nie zdziwił gdyby Tesla weszła w rynek refurbish (odnawianie samochodów / wymiana baterii / silnika / pełna diagnostyka i wiuzalna odnowa) w myśl ich misji, aby być "sustainable". Telefony Apple'a potrafią na tym zarobić.