Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Hej, mam pytanko. Zamówiłem paczkę z USA. Dostałem tracking number USPS. Sprawdziłem na ich stronie i w/g niego, paczka trafiła w ich ręce 15 grudnia 2020 w NY i następnego dnia trafiła do distribution center. Ostatni wpis:

December 16, 2021, 12:13 pm
Arrived at USPS Regional Facility
JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER
Your item arrived at our USPS facility in JAMAICA NY INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER on December 16, 2021 at 12:13 pm. The item is currently in transit to the destination.

Jest 24 stycznia, więc minął 5-ty tydzień. Wiem, że święta i COVID, ale nadal, trochę mnie to niepokoi. Czy słusznie jestem zaniepokojony?

Czy powinienem napisać im email albo zadzwonić? Znam angielski. Ale pewnie mi powiedzą, że wiedzą tyle samo co jest na stronie trackingu.
#pytanie #usps #pocztapolska #kurier
  • 27
@blargotron:
Musisz czekać, ewentualnie zgłoś do nadawcy, bo tylko on może interweniować w USPS.
Zobacz też co pokazuje polski emonitoring. Od przybycia do Polski śledzenie będzie na stronie Poczty Polskiej.
@pcela: No właśnie nie przybyło najwyraźniej i nie mam żadnego numeru dla poczty. Czy to jest sprawa nadawcy, jeżeli paczka jest już u nich? Ale dobra, zapytam nadawcy. Dzięki wielkie. A orientujesz się, czy czekanie tak długi czas jest w granicach normy dla nich i ew. ile to może ogółem trwać?
@blargotron:
Numer przesyłki masz, jest on stały od nadania aż do dostawy do adresata.

Dla Poczty stroną jest nadawca, wynika to z obowiązującego prawa (Regulamin Poczty Listowej).
@blargotron:
Powinien działać od początku, ale od jakiegoś czasu USPS nie przekazuje danych odnośnie listów do systemu IPS. Śledzenie UPU masz tu http://globaltracktrace.ptc.post i powinno odnaleźć przesyłkę jak USPS wysłał dane.

I jeszcze jedno. List (nr zaczyna się od L, M, R, V, U) czy paczka (nr zaczyna się od C, E, H)?
@pcela: Hej. Na stronie co zalinkowałeś nie znajduje, jest komunikat:

Partial or no tracking information is available for this item posted in UNITED STATES. You may try the tracking service provided by the post of UNITED STATES.
Numer zaczyna się od U (Co jest dziwne, bo to nie list, chyba, że wpakowali to w naprawdę dużą kopertę? To jest poszewka na poduszkę).
@blargotron:
U to przesyłka listowa nierejestrowana (inaczej list zwykły) z dołączoną deklaracją celną CN22 lub CN23 (jest to nr deklaracji celnej). Śledzenie będzie do granicy, a u nas tylko w przypadku zatrzymania przez UCS (czasem błędnie wprowadzą w WER Warszawa jako polecony i wtedy też będzie śledzenie, ale nie liczył bym zbytnio na taki błąd).

Kształt przesyłki nie decyduje o tym czy to list czy paczka (o ile nie przekracza limitu
@pcela: Właściwie mogłem podać, usługa się nazywa niby First-Class Package International Service. Piszesz rozumiem o tym, czym jest ta przesyłka w nomenklaturze poczty. Czyli nie będę mógł śledzić jak będzie w Polsce. Ale dostane info, jak będzie w urzędzie pocztowym (bo będzie w urzędzie rozumiem, aby pobrali VAT)?
@blargotron:
First Class to zwykły list lub kartka pocztowa. Listonosz dostarczy do skrzynki lub zostawi awizo jak się nie zmieści o ile Urząd Celno-Skarbowy nie naliczy VAT i cła, ale ewentualne zatrzymanie powinno się pojawić w emonitoringu (przesyłka pojawi się wtedy w śledzeniu na stronie Poczty Polskiej). Jak nie będzie zatrzymania to nie będzie nic w emonitoringu. Teoretycznie teraz zatrzymują wszystko, ale to zwykły list, więc jakaś szansa, że przejdzie bez
@blargotron:
Od lipca 2021 zatrzymują wszystko co ma wartość handlową. Zwolnione są tylko przesyłki od osób fizycznych adresowane do osób fizycznych. Taki obowiązek wprowadziła Unia Europejska.
I jeszcze jedno. Jak tylko sprawdzą i puszczą to nie będzie tego w emonitoringu. Musi być zatrzymanie w celu przekazania do właściwego miejscowo pocztowego urzędu celno-skarbowego (czyli tego pod który podlega adres odbiorcy). Jak dobrze liczę, to jest siedem urzędów celno-skarbowych pocztowych.
@pcela: Hej. Gadałem z gościem, od którego kupowałem i stwierdził, że nie wie co zrobić, nic nie może zrobić chyba. Patrzyłem na stronie USPS w FAQ i email jest dla wewnętrznych przesyłek a dla międzynarodowych można tylko uruchomić reklamację, ale nie na ten rodzaj usługi. Patrzyłem na listę krajów z restrykcjami dot. COVID i nie ma tam Polski. Nie wiem już naprawdę co robić.

Rozumiem, że po trafieniu do Polski powinien