Wpis z mikrobloga

@Saves: Tylko pojawia się jakiś sukces polskich szachów, zaraz pojawia się ten dyżurny temat.

W szachy gra mniej kobiet, poziom kobiecych szachów jest słabszy, powołano więc kategorie, by promować też szachy w tej kategorii. Kobiety mogą startować w turniejach open albo w turniejach kobiecym. Na tej samej zasadzie robi się turnieje dla juniorów czy dla niewidomych i słabowidzących.

No chyba, że interesuje cię tylko odpowiedź, że baby są głupie
  • Odpowiedz
  • 0
@ajuto00: pytam jak najbardziej poważnie, nie znam się kompletnie. Nie miałem kompletnie pojęcia ze tez mogą startować, myślałem ze z góry narzucona jest płeć która może startować. Ale nadal dziwi ze damskie rozgrywki maja gorszy poziom, szczerze mówiąc ciekawi mnie z czego to wynika. Żeby nie było, żadnej szydercy z mojej strony nie ma. Zwykła ciekawość
  • Odpowiedz
@Saves Judith Polgar jest fenomenem, jedyna kobieta w top 10 szachistów. Dodatkowo pobiła rekord Fischera jako najmłodszy arcymistrz. Swój tytuł utrzymała przez ponad 20 lat
  • Odpowiedz
@Saves: Wg FIDE w szachy na 9 mężczyzn przypada 1 kobieta.
Jest to też kulturowo sport od zawsze kojarzony z mężczyznami.

Ta osobna kategoria stworzona po to by popularyzować ten sport wśród kobiet ale zastanawiam się czy bardziej nie przeszkadza, ponieważ mają trochę mniejszy kontakt z silniejszymi graczami.
  • Odpowiedz
@Saves: po pierwsze szachy to nie sport - nie mówię tego w Twoją stronę - pojawiła się ta głupota w temacie to wyjaśniam. Co, granie CS-a czy pasjansa to też uprawienie sportu ? No #!$%@? nie.

Też miałem problem ze zrozumieniem osobnych kategorii, ale najwyraźniej w kategorii open potrafi się znaleźć wiele typowych wykopków, którzy laskom składają różne dziwne propozycje seksualne. Osobna kategoria dla kobiet sprawia, że zboków nie ma
  • Odpowiedz