Aktywne Wpisy
oficjalniemartwa +310
#bekazkatoli
Nie mogę przestać nucić tego gówna xD
Nie mogę przestać nucić tego gówna xD
ComFort +6
#motoryzacja #samochody #prawojazdy
Byłem ostatnio na wycieczce ze znajomymi. Ja kierowałem. Bardzo się mnie uczepili, że zawsze przed zmianą pasa odwracam głowę w bok, żeby sprawdzić martwy punkt. Próbowałem bez tego, ale co wtedy z martwym punktem? - u mnie w aucie jest gigantyczny - a kombinowałem już różne ustawienia lusterek.
Byłem ostatnio na wycieczce ze znajomymi. Ja kierowałem. Bardzo się mnie uczepili, że zawsze przed zmianą pasa odwracam głowę w bok, żeby sprawdzić martwy punkt. Próbowałem bez tego, ale co wtedy z martwym punktem? - u mnie w aucie jest gigantyczny - a kombinowałem już różne ustawienia lusterek.
Czy odwracasz głowę żeby sprawdzić martwy punkt?
- tak 73.0% (446)
- nie 27.0% (165)
LINK DO ANKIETY
Uwaga, bardzo ważne:
jeśli nie wiesz, co to jest
SuperHeavy
Wieża Łapiąca
New Glenn
Dear Moon
...to nie głosuj wcale i nie zafałszowuj złośliwie wyników tego poważnego badania – ankieta jest, analogicznie jak przed rokiem, tylko dla ekspertów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#texasbocachica #spacex #kosmos #nauka #technologia #nasa
Komentarz usunięty przez autora
@texas-holdem:
Dlaczego miałby być tańszy skoro ilość użytych do jego produkcji materiałów i poświęconych roboczogodzin jest dużo większa?
@wpt1: Starship wynosi tyle Starlinków co siedem F9 (co najmniej, gdyż Starship zostanie powiększony za sprawą dodania 3 ekstra silników, które powinny zapewnić dodatkowe kilkadziesiąt ton na LEO) i jednocześnie jest tańszy w jednostkowej produkcji (kwestia stali). Co więcej, gdyby SpaceX chciał (ale nie chce) używać drugiego stopnia jako rakiety jednorazowej, to odpada cała
Pisałeś o cenie jednostkowej a nie w przeliczeniu na kg czy satelitę
Stal nierdzewna nie jest jakoś specjalnie tansza od aluminium (o ile w ogole)z której robia Falcony
Masa własna SS+SH to jakieś 300t(docelowo) ,Falcona 9 1+2 stopien ~30t.Gdzie ta oszczędność?
Falcon 9:10 silnikow
Starship:42 silniki(większe i bardziej skomplikowane)
@wpt1: Pisałem o cenie jednostkowej Starshipa (w hipotetycznej wersji jednorazowej) w porównaniu z F9, gdyby F9 miał wynieść tyle samo satelitów Starlink. Inne porównanie (niż w kontekście możliwości na LEO) nie miałoby żadnego sensu.
Nie chodzi tylko o cenę surowego materiału, a głównie
Pisałeś:"Jednorazowy Starship będzie i tak tańszy w eksploatacji niż wielorazowy Falcon "
Jeśli F9R kosztuje 50mln$ to ile wedlug ciebie kosztuje półodzyskiwalny Starship(choć wolę nazwę BFR dla całej rakiety zeby nie mylić z 2 stopniem)
A co takiego
@wpt1: Nie napisałem, że miałby latać w takiej wersji, tylko że nawet gdyby, hipotetycznie, nie udało się opanować lądowania z orbity, to i tak wynoszenie Starlinków w ten sposób byłoby tańsze niż Falconami. Ale widzę, że to zbyt skomplikowane do ogarnięcia rozważania, a zatem nie ma sensu ich ciągnąć.
Rozumiesz znaczenie słowa
A ile to 1 stracony Starship ważący 30 razy więcej ,zawierający 9 razy więcej silników + nieodzyskiwalną ładownię?
Tyle lub więcej to kosztują obecnie duzo mniejsze i prostsze w konstrukcji Merliny
@wpt1: Aha, a czy jest wyższa niż wyprodukowanie siedmiu drugich stopni F9?
PS
1 mln dolarów za Raptora to było już w 2019 roku (poziom zbliżony do Merlina), koszt uproszczonego Raptora 2 ma wynosić około 250k po zoptymalizowaniu produkcji (co właśnie teraz ma miejsce i jest priorytetem SpaceX).
Jeśli przyjmiemy cenę 1M$ za silnik to nizsza,jeśli 2M to wyższa
Musk duzo bzdur już wygadywał więc ja bym do tego starego tweeta jeszcze sprzed kampanii testowej bojlerow w Boca Chica nie przywiazywal wagi.Sprawa skalowania produkcji Raptorów miała być juz rozwiązana w 2020r a tymczasem dopiero co wypłynął
@wpt1: Że niby jednostkowy koszt wyprodukowania Starshipa, nie licząc silników, osłony termicznej ani skrzydeł miałby wynosić >80 mln dolarów?