Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Jak najkorzystniej odliczać #vat? Mam jednoosobową działalność gospodarczą, rozliczam się ryczałtem na podstawie umowy B2B, zarabiam ok. 20 tysięcy miesięcznie, kontrahentowi z USA wystawiam faktury z odwrotnym obciążeniem (co podobno nie generuje dodatkowych kosztów ani po mojej, ani po jego stronie), kupuję różne potrzebne do pracy produkty (głównie elektronikę) na faktury VAT. Jestem początkującym przedsiębiorcą i jeszcze nie do końca wiem, jak to ogarnąć.

1. Jak to odliczanie VATu dokładnie działa? Ile środków zostanie mi zwróconych?
2. Jak kupować (kwoty, czas zakupu), by było najkorzystniej?
3. Co mogę kupować? Wiadomo, jak traktować ekstremalne przykłady (odliczę klawiaturę, a kosmetyków nie), ale gdzie przebiega granica w przypadku wątpliwości?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje!

#pytanie #zakupy #jdg #dzialanoscgospodarcza #prawo #podatki #biznes

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61b73b911a841e000b7de8b5
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Przekaż darowiznę
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Jak najkorzystniej odliczać #vat? M...

źródło: comment_1639414607DAbzlUhJULpxJ2PzeaVZSb.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Punkt 3 - nie ma żadnej większej listy tego co i kiedy można kupować by odliczyć VAT. Generalnie sprawa sprowadza się do tego by kupować produkty i usługi, które faktycznie mają służyć zabezpieczeniu przychodu lub jego powiększeniu. Możesz sobie np. kupić komputer stacjonarny + laptopa i uzasadnić, że komputer używasz w biurze, a laptopa bierzesz na wyjazdy. Jeśli kupisz 2 laptopy, 2 telefony itd. to już będziesz musiał udowodnić (w
  • Odpowiedz