Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #audi
Pacjent TT 8j 2.0 turbo fsi BWA. Problem p0441 czyli błąd przepływu odprowadzania oparów spalin z baku. Myślałem, że naprawiłem problem bo wymieniałem przewody gumowe od systemu podciśnienia bo były popękane przy złączach. Niestety po przejechaniu 400km po naprawie błąd wrócił. Teraz pytanie co dalej spędzać. Czy szukać kolejnych nieszczelności czy rozbierać filtr evap czy pompę wymienić? Korek wlewu sprawdzałem, jest czysty i domykam prawidłowo z klikiem.
  • 7
@SpokojnyPan @Sudo_exit @jaceks653 w warsztacie sprawdzony zawór i zbiornik na węgiel aktywny, wszystko ok. Szukane też było jakiegoś uszkodzenia na przewodach i łączeniach. Nic nie znaleziono. Dymu do obiegu nie wpuszczali bo nie widać było sensu. Ostatecznie skończyło się na modyfikacji sterownika by nie wyświetlał tego błędu ¯_(ツ)_/¯ system nie wpływa na działanie auta i jest tylko eko dodatkiem a z check enginem bym nie przeszedł przeglądu. Mogłem wymieniać wszystko po kolei
@DwuJednorozec: mylisz się, nie do końca jest to prawda, bo 2.0TFSI często powoduje to falowanie obrotów i wypadanie zapłonów jak było to we wspomnianym przeze mnie A4. Do tego obniża moc silnika i zmienia dźwięk silnika na bardziej taki pusty bo w mapie silnika jest przewidziana pewna "porcja" tych oparów - teraz jej nie masz bo system działa źle. Dość ciekawe z tą modyfikacją - coś czuje, że mechanicy polecieli w
@SpokojnyPan a po jakim czasie można zauważyć falowanie obrotów. Bo w sumie to się użeram z tym problemem od 4k km(a dużo nie jeżdżę) i nie czuję, żadnych zmian w działaniu silnika. A często lubię posłuchać i popatrzeć na obroty jak chodzi sobie czy to stojąc kilka min na parkingu czy to też w czasie jazdy i korkach bez włączonego radia i nawiewu. Jakby co mam backup sterownika sprzed modyfikacji.