Wpis z mikrobloga

@1r0n: #!$%@? mać. Czołg z jeziora mnie takiej przydatnej informacji uczy w wieku 30 lat a w szkole na matematyce zamiast czegoś takiego to wzory skróconego mnożenia na blachę trzeba było znać :/
  • Odpowiedz
nawet nie myślałem o tym


@jajcek: To jest chyba główny problem, szkoła nie uczy myśleć, tylko tworzy bezmyślne zombie, które uczą się na pamięć aplikować schematy. Nie bierz tego do siebie, bo problem dotyczy dość ogromnej grupy osób.

Natomiast jeżeli chodzi o procenty masz 0.06 x 50 = 3 że jest tożsame z 0.5 x 6 = 3. Nikt mi tego nie powiedział, sam też na to nie wpadłem


Na
  • Odpowiedz
  • 6
@kasper93 Po prostu jeżeli nie napotkałes potrzeby użycia tego sposobu to masz prawo o tym nie wiedzieć. Ja w zdecydowanej większości po prostu liczyłem procent w taki sposób w jaki był przedstawiony czyli np. potrzebuje 24 procent więcej z liczby 100 i nie mam z tym problemów. Co do zombie, Na studiach byłem zwolniony z egzaminu z matematyki. Jestem inżynierem i specjalista w swojej dziedzinie i mam łeb na karku więc
  • Odpowiedz
Co do zombie, Na studiach byłem zwolniony z egzaminu z matematyki. Jestem inżynierem i specjalista w swojej dziedzinie i mam łeb na karku więc oczywistym jest że Nie biorę do siebie opinii na mój temat od randoma z internetu ;)


@jajcek: Tym bardziej, nie uważasz, że gdzieś na drodze edukacji zabrakło kształcenia abstrakcyjnego myślenia?

Po prostu jeżeli nie napotkałes potrzeby użycia tego sposobu to masz prawo o tym nie wiedzieć.
  • Odpowiedz
  • 5
@kasper93 sorry, ale nie chce mi się tłumaczyć xd Piszesz o abstrakcyjnym myśleniu a nie pojmujesz tego że ktoś po prostu mógł tego nie skojarzyć z mnożeniem naprzemiennym xD Nie zgadzam się że jest to kompletnie nie przydatne bo w zależności jak Ci się wygodniej liczy, możesz sobie wybrać jak policzyć procent np. 3.27 procenta z 10 czy 10 procent z 3.27 rozumiesz.
  • Odpowiedz