Wpis z mikrobloga

Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić jakie jest społeczność #gothic na wykop i przekonali... żebym znowu przeszedł Gothic 1 :D

Czas gry 23h 21min. Odpuściłem grindowanie po 4 rozdziale, wyrzynałem ludzi w obozach ale bez autyzmu że ma być zabity każdy jeden. Przerośnięty Pełzacz został unicestwiony 14 "dnia gry" o 2:56, także mieszkańcy Górniczej Doliny musieli mieć wesołą pobudkę.

Dawno już nie grałem w G1 i dobrze, spojrzałem trzeźwym okiem na grę. Wiecie co? GD jest strasznie pusta, kluczowe punkty przygody typu obozy, Wieża Mgieł itd. czy nawet las są super jedyne w swoim rodzaju ale polany pomiędzy mają niemal zero detali, znajdziek też nie ma nie wiadomo ile. To zaskakujące jaki postęp Piranha Bytes zrobiło w rok w temacie budowy światów - Khorinis z G2 to dla mnie optymalny krajobraz, można się pobawić w zielarza zbierając tony śmiecia a i warto chodzić w ustronne miejsca bo fajne skarby się trafiają.
Krzaczkowo - drzewna sraczka z #risen do mnie nie przemawia.

Z tym wiąże się kolejna sprawa - Piranha Bytes znalazło rozsądny umiar w treści jaką zawiera świat gry. Pooglądajcie materiały z alfa / bety Goticzka ile mechanik wyleciało, wybrano esencję która złożyła się na produkt oczarowujący graczy. To jest coś, czego powinni nauczyć się twórcy modów (hej #retarding) - że więcej to niekoniecznie lepiej.

Grałem na walkę wręcz z czym wiąże się śmieszna sprawa - rozwój postaci jest ograniczony zbroją, żaden problem mieć w 1 rozdziale Miecz Blizny czy Topór Lee tyle że z małą ochroną walka z mocnymi mobami to katorga.

W ogóle jest dziura fabularna która umknęła twórcom, w epilogu Bezi mówi coś w stylu "wreszcie wyszedłem na powierzchnie po długim lataniu w Świątyni Śniącego", śmiesznie było mi to usłyszeć znając dalsze losy bohatera.

Mogę się założyć że w kodzie nowszych gier PB są nadal linie kodu z G1 - każdy wie jak kompani podążają za nami w Goticzkach, to samo albo nawet gorzej jest na przykład w #risen 2 które również niedawno ograłem.

Grałem na polskiej wersji językowej, stary obóz, walka wręcz. Teraz planuję wersję angielską, również stary obóz ale walka dystansowa. Chciałbym urozmaicić sobie rozgrywkę modami graficznymi, polecicie coś?
AtsuAtsu - Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić jakie jest społeczność #gothic na wykop ...

źródło: comment_1632846544oHod1lY0lslZ3VGtMDGZF3.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@AtsuAtsu: G1 nie pomogę ale w G2 polecam polskiego moda Gothic 2 plus, sporo zmian, quality of life poprawek i nieco moim zdaniem wyższy poziom trudności
  • Odpowiedz
@bb89: Poziom trudności wyższy od Nocy Kruka? Jak tak to nie wiem czy jestem na to gotowy.
Poprawki łatające bugi zawsze warte uwagi, zanotowałem żeby sprawdzić jak zechce mi się grać w Gothic 2.
  • Odpowiedz
@AtsuAtsu: powiem tak, sam poziom trudności może nie jest wyższy ale np znajdzki i skarby są zmienione przez co nie można wcześnie wyhaczyc jakiś dobrych przedmiotów które znasz, np ceny skór u bospera są zmniejszone przez co warto rozważyć innych mistrzów itd, jest tez ścieżka bez gildii wiec tak jakby trochę uczysz się gry od nowa mimo ze mechaniki są te same, tutaj filmik ze zmianami https://youtu.be/cGxziwxAafg
  • Odpowiedz
@victordeleco2: Tak to działa w G1 - noob ma 0%, adept 5% a mistrz 10%. Nie ma nauki procentów jak w G2.

@CzerstwaBulka: I prawidłowo, zostawiono to co wydawało się najlepsze i w miarę zbalansowano a reszta wyleciała. G2 dodało kilka umiejętności do nauki i też wystarczyło.
  • Odpowiedz
@Jarkendarion: O Nostalgia Edition przeczytałem dużo dobrego, będzie grane jak przerzucę się do Gothic 2.

Udało mi się zmodować graficznie Gothic 1, ciągle uczę się co i jak poustawiać żeby było mniej bugów niż więcej heh. Jak dojdę ze wszystkim do ładu to podzielę się na tagu.
  • Odpowiedz