Wpis z mikrobloga

Dostałem rozliczenie półroczne za media i wryło mnie w ziemię. Wg. zarządcy nieruchomości, zużyłem prawie 140 m3 ciepłej wody w pół roku na dwie osoby. Na moje nieszczęście nie sprawdzałem wodomierza od stycznia 2021. Po otrzymaniu rozliczenia wezwałem konserwatora, który stwierdził, że takie zużycie jest nie realne i powinno średnio wynosić 1/2 zużycia zimnej wody.
Odpisałem zarządcy, że coś musi być nie tak z licznikiem, a oni zaproponowali, że mogą wysłać go do legalizacji, ale muszę zapłacić 600 zł.
Nowy blok i tylko ja mam taki problem. To raczej niemożliwe, żeby był jakiś wyciek.
Miał ktoś podobny problem? Co jeśli po sprawdzeniu licznika okaże się, że wszystko jest w porządku? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
W komentarzach zdjęcia liczników.

#pytaniedoeksperta #kiciochpyta #mieszkaniedeweloperskie
Justdoit - Dostałem rozliczenie półroczne za media i wryło mnie w ziemię. Wg. zarządc...

źródło: comment_163221813277NV4ylJ0fxX7si38MCz9r.jpg

Pobierz
  • 133
  • Odpowiedz
@Just_do_it: na tym zdjęciu wodomierz niebieski z kartką 49. Jeśli czerwona osłona rury znaczy, ze jest to woda ciepła to tam też jest zły wodomierz założony. Ale to może być tylko zła osłona na rurce.
  • Odpowiedz
@Just_do_it: Najpewniej masz walnięty licznik albo wspólnota znalazła sobie "frajera" do poniesienia jakichś kosztów.
Zobacz jak u mnie zaliczki wyglądają (dwoje dorosłych, dwoje dzieci, praca zdalna).

140m3 wody to potencjalnie objętość większa niż kubatura bloku w którym mieszkasz. Na twoim miejscu rozważyłbym ścieżkę prokuratury i doniesienie o usiłowaniu oszustwa. Konsultuj to z prawnikiem.
PanBulibu - @Justdoit: Najpewniej masz walnięty licznik albo wspólnota znalazła sobie...

źródło: comment_1632219910YKyaASNBSGfMbVdGpt8Rf1.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@gappaz: ok, to napiszę im, żeby zrobili ekspertyzę, a nie legalizację. Rozumiem, że poniesiony koszt powinien zostać zwrócony, jeśli okaże się, że licznik jest wadliwy?
  • Odpowiedz
@Just_do_it: w sumie mam jeszcze jedną myśl... Nie miałeś w tym czasie jakiejś ekipy remontowej w mieszkaniu, która ci je wykańczała? To niby bardzo dużo wody ale może się zaopatrywali u ciebie w wodę na inne roboty.
  • Odpowiedz
w sumie mam jeszcze jedną myśl... Nie miałeś w tym czasie jakiejś ekipy remontowej w mieszkaniu, która ci je wykańczała? To niby bardzo dużo wody ale może się zaopatrywali u ciebie w wodę na inne roboty.


@PanBulibu: I użyli 100 metrów szesciennych ciepłej wody? xD
  • Odpowiedz
@PanBulibu: poczekam na rozwój sytuacji. Najpierw zgodzę się na ekspertyzę wodomierza. Remont robił mój znajomy, a poza tym tak jak pisałem wcześniej, rozliczenie poprzednie 6 miesięcy było ok, miałem nadpłatę 50 zł.
  • Odpowiedz
@Just_do_it: ale po co to dalej rozkminiasz, nie ma szans ze zuzyles tyle wody ani ze ona gdzies wycieka za licznikiem, a zdjecie licznika ewidentnie pokazuje gdzie jest problem.
Jesli im jeszcze nie zaplaciles to nie plac i niech oni ida z tym do sądu, wtedy zrobisz ekspertyze
Jeśli im juz zaplaciles to masz 100m3 cieplej wody za darmo w przyszłych rozliczeniach zanim ta jedynka sie przekręci
  • Odpowiedz
@Just_do_it: U mnie działa to tak, że jak ekspertyza wykaże, ze wodomierz działał źle to anulowany jest rachunek i zastąpiony jakąś formą szacunkową dogadaną z klientem. Naturalnie wtedy to firma ponosi też koszty ekspertyzy. Temat czerwonej osłony bym ruszył bo jeśli to jest CW to nie powinien tam być zamontowany wodomierz od ZW. Wodomierz do ZW się szybciej zużyje i będzie przekłamywał jeśli liczy CW.
  • Odpowiedz
WIem, że to na 100% błąd, ale póki nie zrobią ekspertyzy, to nie anulują mi rachunku. Nie chce bawić się w sądy, tylko załatwić to szybko i mieć spokój. Jak ekspertyza wykażę, że licznik jednak jest OK to wtedy mogę iść do sądu.
  • Odpowiedz
@Just_do_it: myślę że to po prostu zły odczyt, i tam nie powinno być 156 czylko 056, ale jak już poprzednicy pisali, siostra miała baterię termostatyczną która nabijała jeden z licznków w kosmos jak była nie używana.
  • Odpowiedz