Wpis z mikrobloga

A że jeszcze do lat 80 XX w. nie dotarli, bo program tego nie przewiduje?


@demagog: Nie masz pojęcia jak wygląda nauczanie historii w czwartej klasie, ani co potrafią dzieci po nauczaniu początkowym, prawda? Tylko po co tak się z tym obnosić? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

PODZIAŁ TREŚCI NAUCZANIA

 Klasa4 – elementy historii rodzinnej i regionalnej, najważniejsze elementy polskiego

dziedzictwa kulturowego, refleksja nad historią jako nauką,
  • Odpowiedz
  • 0
@bn1776 a takie pytanie?
"Wymień trzy zalety wejścia Polski w strefę wpływu sowieckich" albo "Dlaczego Gierek był dobrym przywódcą Polski?".
  • Odpowiedz
@ZygmnuntIgthorn: Ale dawanie na konkursie historycznym pytania "Podaj pięć powodów dla których Karol Wojtyła był wielkim człowiekiem" to już jest ideologizowanie. Wojtyłę przedstawia się nie przez pryzmat dokonań czy tego co powiedział/napisał, nie mówi się o kontrowersjach wokół niego, jest jeden przekaz "Papież był dobry, był śmieszny bo jadł kremówki, obalił komunizm, macie być z niego dumni". Brak możliwości dyskusji.

A analizowanie osobowości Wojtyły żeby tylko udowodnić jaki to był miły
  • Odpowiedz
A analizowanie osobowości Wojtyły żeby tylko udowodnić jaki to był miły dziadek to nie jest historia.


@Wink: Toteż pisałem, że pytanie w sumie śmieszne, ale dla wielu osób tutaj problemem jest samo wspominanie o JP2 na historii.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@bn1776: Naprawdę nie widzisz, że to zadanie ma z góry postawioną tezę i wymusza na uczniu przyjęcie, że Jan Paweł II jest wspaniały?

W normalnym podręczniku do historii oczywiście jest miejsce na papieża, ale to zadanie nie ma nic wspólnego z historią (a z religią w zasadzie tak, bo religia narzuca niepodważalne dogmaty - jak autor tego ćwiczenia).
  • Odpowiedz