Wpis z mikrobloga

"Inteligentne" światła w nowych samochodach - aż taka porażka?.

Ostatnio dużo jeżdżę po miasteczkach w UK i to wieczorami gdy jest już ciemno. Gęsto i ślimaczo.
Ktoś mrugną światłami. Nie wiem o co chodzi. Tego wieczoru jeszcze dwa razy ta sama sytuacja. Sprawdzam stan samochodu, głowie się. O co kurna chodzi?

Codziennie to samo. Po pewnym czasie miałem wrażenie, że gapie się w lusterko więcej niz przed siebie. Zagadka godna Sherlocka.

Po tygodniu rozwiązana. Samochód za mną włącza się do ruchu, lampy płynnie zwiększają obszar, który oświetlają, walą mi po gałach i dopiero wtedy cofają się kilka metrów za mnie. Odległość była spora, mniej więcej zasięgu klasycznych świateł mijania więc można powiedzieć, że to już były światła drogowe. Teraz jasne jest dlaczego miałem wrażenie , że czasami mryga jedna lampa i że robią to najczęściej mercedesy. Ale nie tylko.

Celowe działanie mające ukryty aspekt bezpieczeństwa? Niedopracowana technologia? Ktoś coś?

Nie wnikam jak samochód obserwuje otoczenie: kamera, radar, laser. A może to problem softu. Wydaje mi się, że jeżeli system nie wykrywa poprzedzającego samochodu z włączonymi światłami zanim go nie oświetli to jest coś nie tak bo kojarzę, że z założenia ma to być lepsze od klasycznych świateł również dla innych użytkowników.

Następna sprawa. Czemu system nie stabilizuje świateł na progach zwalniających? Takie trudne? Tutaj muszę przyjrzeć się czy problem występuje tylko gdy auta są bardzo blisko. Bo wtedy trzeba bardzo mocno zmienić kąt i można wybaczyć trudności konstrukcyjne gdy klasyczne lampy robią to samo. Ale te nowe lampy walą mocniej! Subiektywnie.
Nie wiem też, czy system wali po galach zawsze w określonych sytuacjach czy tylko czasami tak mu się zdarza.
  • 1
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@wcinaster: Niestety, te systemy mają poprawiać bezpieczeństwo tylko i wyłącznie na papierze. Ma dobrze brzmieć a działanie jak to zwykle z nowymi technologiami, sprzętowo te lampy może i dały by radę, ale sprzężenie tego wszystkiego programowo jest wyzwaniem, na które koncerny poświęcają niewielkie zasoby pieniężne. Tutaj musimy w czasie rzeczywistym przetwarzać obraz z kamer (lub sensorów) i dynamicznie sterować wiązką światła reflektorów, temat jest świeży i póki co to właśnie klienci