Wpis z mikrobloga

@AstroBoy:
- portfolio
- modelowanie
- wiedza o topologii
- highpoly -> lowpoly

No i coś, żeby zrobić wrażenie - może światło, teskturowanie z unwrapingiem (chociaż podobno to już przestarzałe). Imo, cokolwiek byleby się sprzedać. x)
@AstroBoy:

- portfolio
- modelowanie
- wiedza o topologii
- highpoly -> lowpoly

No i coś, żeby zrobić wrażenie - może światło, teskturowanie z unwrapingiem (chociaż podobno to już przestarzałe). Imo, cokolwiek byleby się sprzedać. x)

@Colos: No chyba nie
@AstroBoy: tylko rzeźbiarzem nie będziesz na początku, chyba, że jesteś majkel angelo. Od juniorów w gamedevie wymaga się żeby potrafili zrobić poprawnie asset z konceptu.

Wejdź sobie na artstation, obczaj profile juniorów w różnych firmach i będziesz miał rozeznanie.
@AstroBoy: Albo się specjalizujesz albo nie ma co gadać. Najpierw ogólne wykształcenie - wyższa szkoła w branży docelowej. Może być goła grafika może być jakieś specjalistyczne na technicznych uczelniach - nie ma tu większej różnicy tylko to co chcesz robić. Dalej jeśli gamedev to kontakty, gamejamy i praca w sofcie. Uczelnia powinna dać ci pełen dostęp do sortu razem z tutorialami i dostępu do specjalistów.

Umiejętności juniora:
- pakiet 3D używany
@AsymmetricGentleman: Dobra. Mam tablet, nie rajcuje mnie tworzenie broni czy modelowanie aut. Chcę robić postacie, które faktycznie wyglądają i żyją, emanują. C1 angielski mam, umiejetnosci komunikacyjne chyba tez mam dobre, staram sie byc estetyczny. Te ostatnie trzy mozna chyba w rok osiągnąć?
@AstroBoy: Trochę sobie wziąłeś hard modę: charakter design jest najbardziej obleganą dziedziną bo jest ‚najprzyjemniejszy/ciekawszy’ ogólnie do listy co wypisałem trzeba dodać pytania o anatomii, o tworzeniu poprawnych loo pow jako, że ludzi nie interesuje jak zrobisz swój aset do gry ma być przydatny dla animatora więc trzeba znać podstawy animacji: czyli będzie cała jazda z odbijająca się piłką, IK/FK etc itd. I pośród ludzi którzy będą mieli z tobą rozmowę
@AstroBoy: Ogólnie zastanawia mnie ile wyżej pracuje w ogóle branży ;)

tl;dr - pozycja Juniora nie istnieje w tej branży. Junior musi mieć skill jak mid, jedynie może nie mieć doświadczenia i mało mu się płaci.

Jak chcesz być character artist to się w tym specjalizuj i tyle. Zajmie Ci z dwa lata jak się skupisz, ale roboty jest i to od groma, zwłaszcza w Polsce i z dobrymi zarobkami. Tylko
@amisobad: Ja używam wypoku tylko dlatego - no i serio no hard feelings po prostu w netach jest bardzo dużo ludzi, którzy mają jakieś szybkie zwarcia w mózgu kiedy ktoś pisze, że chce u siebie juniora z papierem. Zwłaszcza kiedy coraz więcej jest uczelni prywatnych, a nawet publicznych ze specjalizacjami tworzonymi stricte pod gamedev.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AstroBoy: ależ mój drogie opie, nikt się tu nie kłóci, na mój post nie odpowiadasz, tylko się trollem interesujesz

Nie dostaniesz pracy na początku, jeśli potrafisz tylko rzeźbić, musisz ogarniać cały proces zrobienia poprawnego gameready modelu i oczywiście nie będą to rzeczy tylko organiczne, ale też zwykle pospolite propy

Tak jak napisałem wcześniej, wejdź sobie na artstation, poszukaj juniorów i obcasach ich folia, będziesz miał rozeznanie czego się wymaga i gdzie,
którzy mają jakieś szybkie zwarcia w mózgu kiedy ktoś pisze, że chce u siebie juniora z papierem.


@AsymmetricGentleman: Możesz, ale ja nie znam takiej firmy, w sumie ani jednej zarówno w Gamedev jak i VFX.
Jedyne gdzie spotkałem się z przydatnością uczelni wyższej to masz dodatkowe punkty przy migracji do Australii czy USA/Kanady (chociaż tu nie koniecznie, bo później doświadczenie się "nakłada")
@loczyn: No właśnie, tym powodem może być też to że w samej Polsce jest raportowanych 440 studiów - są różne polityki wobec tego i owszem w pl nie ma jeszcze takiego nacisku na wykształcenie ale fala z zachodu powinna to usankcjonować w najbliższej przyszłości. Nie napisze, że będzie atak bootcampow i pionków ale na pewno zacznie się segregacja bardziej po akademickiej linii, a nie ‚wyłącznie’ portfolio is king.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AstroBoy: jeszcze dodam trzy grosze

Moja zajawka z grafiką zaczęła się też od rzeźbienia, pierwsza pracę dostałem po około 2 latach nauki samodzielnej i nie było to robienie postaci, na pierwszy arttest musiałem zrobić zniszczony pilar, był sukces ( pozdro @ofczy :D ), ale wybralem inna opcje
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@loczyn: No właśnie, tym powodem może być też to że w samej Polsce jest raportowanych 440 studiów - są różne polityki wobec tego i owszem w pl nie ma jeszcze takiego nacisku na wykształcenie ale fala z zachodu powinna to usankcjonować w najbliższej przyszłości. Nie napisze, że będzie atak bootcampow i pionków ale na pewno zacznie się segregacja bardziej po akademickiej linii, a nie ‚wyłącznie’ portfolio is king.

@AsymmetricGentleman: to
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
a nie ‚wyłącznie’ portfolio is king.


@AsymmetricGentleman: Gdzie tak jest, bo ani w USA ani w CAD, ani w AU czy NZ tak nie ma?


Podasz jakieś firmy w których liczy się szkoła, a portfolio to miły dodatek?

@loczyn: przecież JEGO firma ma takie podejście, czego nie rozumiesz? (°°
Nie ma takich firm, a celowo albo i też nie przekręcasz znaczenie tego co piszę.


@AsymmetricGentleman: No dobra, która firma np. w USA patrzy na mgr chociaż na równi jak na portfolio?

Pomijam praktyki które działają trochę inaczej.