Wpis z mikrobloga

@Zoyav: Podziękuj dzbanom z Twojego korpo, bo na pewno takie porady nie biorą się z czapy.
Uwierz mi, że ten kto pracuje/pracował na helpdesku się z cyrku nie śmieje.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 217
@Zoyav: Pierwsza zasada helpdesku - użytkownicy zawsze kłamią.
Druga zasada helpdesku - wszystko lepiej działa podłączone do prądu i wtyczką w prawidłowym miejscu.

Jak czytam raporty moich ludzi z helpdesku to się nie dziwię, że takie pytania wam zadają. Możesz mieć np. łączność z siecią wewnętrzną, ale już nie zauważasz małego iksa z dopiskiem "połączono, brak internetu".
  • Odpowiedz
@Zoyav: ostatnio dzwoniła do mnie koleżanka z innego działu żebym jej pomógł bo nie działa jej VPN, maila nie może wysłać itp. Pytałem się czy ma połączenie z Internetem - mówiła, że ma. Jak się okazało to dostała laptopa po reinstalacji systemu i przez to nie było zapamiętanych danych logowania do jej WiFi w domu :-) Normalnie było tak, że odpalała lapka i jej się automatycznie łączył. Tym razem to tak
  • Odpowiedz
@KIJU87: Klasyk. Ogólnie userzy kłamią - trzeba o tym pamiętać.
90% problemów-pierdółek rozwiązuje zwykły reboot sprzętu. A jak się pytasz usera czy ponownie uruchomił sprzęt to zawsze jest twierdząca odpowiedź, a potem się okazuje oczywiscie, że lapek od tygodnia jest online i tylko jest usypiany.

Ja zawsze nie wierzę userowi, więc jak na to pytanie odpowie twierdząco to na 5 minut się wyciszam i udaję, że coś robie. Potem mówie, że
  • Odpowiedz
@FTNewbie: też pracuję w helpdesku i dosłownie piszesz o tym co ja ćwiczę codziennie w pracy XD ile to już razy laptop był "zepsuty" bo był po prostu rozładowany czy nie było internetu, bo był odpięty kabel...
  • Odpowiedz
Swoją drogą lepsze takie pierdoły problemy, niz jakiś update WIndowsa, który uwala sprzęt na cegłę albo jakiś problem firmwarowy na laptopie, który powoduje randomowe zwieszki i nie wiadomo w końcu gdzie leży przyczyna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Najgorszy problem to problem, który nie występuje regularnie i nie wiadomo zbytnio jak do odtworzyć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@FTNewbie: też pracuje jako wsparcie it i na helpdesku. Aktualizacje windy są najgorsze. Albo zgłoszenia starych bab z księgowości xd będę musiał sobie chyba codziennie wieczorem zapisywać głupie zgłoszenia i później je tutaj wstawiać ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 0
@Zoyav to jest standardowe pytanie do kobiety, w poprzedniej firmie łaska jak dzwoniła ze się jej żarówka w aucie spaliła to pierwsze co usłyszala czy na pewno włączyła światła xdd
  • Odpowiedz