Wpis z mikrobloga

Ile ten ME2 ma #!$%@?ących rzeczy... Czemu nie mogli tego zrobić tak jak jedynki, ja #!$%@?ę

- brak możliwości zakładania/zdejmowania hełmu przez ekran oddziału, żeby coś zmienić trzeba #!$%@?ć na statek
- brak panelu ekwipunku, żeby coś zmienić trzeba #!$%@?ć na statek
- ekran #!$%@? regularnie pop-upami
- brak możliwości wyłączenia samouczków i wskazówek
- brak możliwości przypisania klawisza do dziennika, oddziału, leksykonu - lol, #!$%@??
- utykający Szepard - tu wiem, że tło fabularne, ale mogli już go ogarnąć po prologu
- brak funkcji przełącz na chodzenie, żeby chodzić trzeba trzymać guzik
- przekombinowana nawigacja po galaktyce, klikanie w systemy/gromady było dużo bardziej intuicyjne niż to bieda latanie statkiem 2D od przekaźnika do przekaźnika
- mało czytelny ekran umiejętności
- jak sprzedać jakąś broń? Nadal nie wiem
- kupisz se coś na łeb to se #!$%@? na statek to założyć xD
- kilka pomysłów fajnych (e-maile, własna kajuta itd.) ale znowu - #!$%@? interfejs
- do tego ME2 jest pierwszą grą gdzie autentycznie przeszkadzają mi napisy latające gdzieś po ekranie gdzie zamiast chłonąć akcję to próbuję jak najszybciej przeczytać linijki (brak letterboxów) albo je w ogóle znaleźć (raz na górze raz na dole) i chyba zacznę od początku z niestety polskim dubbem, a kinówkę przejdę za drugim razem, ta czcionka jest źle zaprojektowana i czasem w ogóle nic nie widać na jasnym tle, powinna być żółta, a nie #!$%@? biała
- chyba bardziej zamknięty świat, ale tutaj może naciągam, nie wiem, za krótko jeszcze grałem

Taka lista po odebraniu statku i połażeniu po Cytadeli

Ehh, jedynka to było cudo (na dole), opinie i recenzje mówiły jedno - dwójka jest jeszcze lepsza niż jedynka, napaliłem się jak szczerbaty na suchary, a póki co dla mnie 4/10 ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#masseffect #gry
źródło: comment_1629827685ho8vrsOtT7r8UHZpiogsSE.jpg
  • 10
@MarteenVaanThomm:

- jak sprzedać jakąś broń? Nadal nie wiem

Nie da się. To nie jest już taki sam RPG jest jak jedynka

- chyba bardziej zamknięty świat, ale tutaj może naciągam, nie wiem, za krótko jeszcze grałem

Łazić możesz tylko po Cytadeli i Omedze. Cytadela porównaniu z jedynką jest słaba. Ale brak otwartego świata jest lepszy niż misje poboczne na obcych planetach w ME1

chyba zacznę od początku z niestety polskim
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MostlyRenegade: szepard jest tragiczny, ale reszta postaci w miarę, nie widzę dużej dysproporcji z jedynką póki co

@MarteenVaanThomm: zakładam że jest mowa o Legendary Edition.

Jak w połowie gry część postaci zacznie mówić po angielsku to się trochę możesz zdziwić ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Dodatki "Kryjówka handlarza cieni" i "przybycie" Nigdy
@MarteenVaanThomm: ale to Shepard właśnie jest tu główną postacią i mówi najwięcej.

A wracając do tematu: na większość tych "problemów" albo nie zwróciłem w ogóle uwagi, albo, po chwili zastanowienia i przyzwyczajenia, stanowiły mniejszy lub większy postęp w porównaniu do ME1:
- mniejsza liczba różnego rodzaju broni i sprzętu, ale realnie większa, bo graty różnią się między sobą czymś więc niż nazwą. Uproszczona mechanika ekwipunku lepiej się sprawdza i unika się
@MostlyRenegade: próbuję się przyzwyczaić, jeżeli wszyscy mówią o tej grze w samych superlatywach to musi być dobra, ciężko mi to idzie chyba przez to, że jedynka się tak szybko skończyła, dopiero co wsiąknąłem na maksa i już koniec, w dwójce szukałem kontynuacji jedynki, a tutaj pozmieniano kilka rzeczy i pewnie stąd to moje zderzenie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@MarteenVaanThomm: Jak pierwszy raz grałem w ME 2 to miałem podobne wrażenia do Ciebie (zresztą podobnie miałem z trójką, w której też nieco pozmieniali).
Ostatecznie jednak uważam zmiany za bardzo dobre, gameplay w każdej kolejnej część był coraz lepszy, a i fabuła też była lepiej prowadzona.

W skrócie, raczej przywykniesz i uznasz, że to jednak 1 była dziwna (choć i tak świetna)
@MarteenVaanThomm: dwójka to nie jest RPG, to tps z elementami RPG, z wszystkich mass effectów dwójka ma NAJMNIEJ elementów RPG i przyzwyczaj się do tego, w 3 trochę więcej dorzucili pod kątem rozwoju postaci, zarządzania ekwipunkiem ale zaorali pod kątem fabuły, dialogów(gra jest ultra liniowa i łatwo można pominąć masę questów i zostają potem w dzienniku i nic z nimi nie zrobisz do końca gry)
@Jurigag: gram teraz w trójkę LE i kontrowersyjnie uważam, że trójka pomimo tragicznego początku wciąga pozostałe dwie części nosem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeszcze nie skończyłem, ale w pozostałych dwóch częściach nie bawiłem się tak świetnie, jedyne co mi przeszkadza w trójce to brak możliwości chowania broni, poza tym wydaje mi się, że jest większość fajnych rzeczy z jedynki, i plus minus naprawione kwestie, które w dwójce
@MarteenVaanThomm: tak to się zgadza, ale pod kątem fabuły, zadań itp gra została ultra spłycona, fabuła i wątek jest mega liniowy, zadań pobocznych prawdziwych tyle co na lekarstwo, pograj dalej to zobaczysz, no i zakończenie, ech

w II np miałeś wybór po kogo chcesz najpierw do zespołu polecieć itp, tutaj brak jakiegokolwiek wyboru, raptem dwa czy trzy razy możesz wybrać czy w miejsce a czy b chcesz się najpierw udać