Wpis z mikrobloga

#gwarancja #uokik #zakupy #prawakonsumenta
Oddałem zageszczarke na gwarancje bo po godzinie zgasła i już nie uruchamiała się. W wniosku gwarancyjnym wpisałem zwrot gotówki/naprawa.
Serwis po 2 tygodniach dzwoni i mówi że nie uznali gwarancji i naprawili, ale chcą zwrot kosztów za naprawę i transport, gdzie nikt odpłatnej naprawy ze mną nie uzgadniał.
Czy mogą tak zrobić? Są jakieś przepisy które to regulują?
#kiciochpyta #pomocy
  • 16
@fgjfgyuft: no to #!$%@?łeś trochę bo oddaje się na rękojmie i masz ich w dupie a zwrot kasy w kilka dni max.
Ogólnie nie przyjmuj i się nie zgadzaj. Dopóki jest u nich to oni muszą się z tym bujać.
Żądaj od sklepu zwrotu kasy z tytułu rękojmi i nara. Jak płaciłeś kartą debetową/kredytową i sklep się będzie migał od zwrotu z tytułu rękojmi to zbierz dokumenty świadczące o całej sytuacji
@Jacob to teraz jak już tak się sytuacja rozwinęła to mam napisać jakiś wniosek o zwrot na rękojmię? Czy to że ona już jest na gwarancji i żądają pieniędzy nie sprawi że mnie pogonią z takim pomysłem?
@Jacob
Dnia 10.08.2021 zakupiłem zageszczarke w sklepie BricoMarche. Tego samego dnia zagęszczarka podczas pracy zgasła i nie uruchamiała się, więc oddałem ja na gwarancję (10.08.2021). Sklep przyjął zlecenie a w kwicie gwarancyjnym wpisałem żądanie klienta naprawa/zwrot gotówki. 

Dziś (24.08.2021) otrzymałem telefon ze sklepu BricoMarche że serwis gwarancji nie uznał, odesłał urządzenie i przeprowadził naprawę płatną, w związku z czym obciąża mnie kosztami naprawy oraz transportu. 

Nikt nie konsultował ze mną kosztów oraz
@Jacob wymienili jakiś filtr+ każą zapłacić za transport. Na jakiej podstawie? Nie wiem, nie było żadnego kontaktu z ich strony, dziś dostałem telefon ze zagęszczarka do odbioru i do zapłaty j/w
@fgjfgyuft: Serwis nie jest dla Ciebie stroną. Idziesz do sklepu odbierasz naprawiony towar. Naprawiony za darmo bo w ramach gwarancji, innej opcji nie przewidywałeś przecież i tak też jest w dokumentach zgłoszenia gwarancyjnego. - Zapłacić to musi sklep, Ciebie nie obchodzi ile i za co serwis chce pieniądze.

Jeśli natomiast sklep będzie żądał zapłaty to najpierw mówisz, że chcesz zobaczyć to wszystko co zrobili, robisz skan/zdjęcie tego dokumentu gwarancyjnego i innych
@Jacob dobra, a w momencie kiedy na tym kwicie napisałem "naprawa/zwrot pieniędzy" a nie "bezpłatna naprawa/zwrot pieniędzy" to nie stawia tego w tym świetle że mogli za pieniądze chcieć to naprawić?
Co w momencie kiedy sklep mówi że to on nie jest stroną, bo to zewnętrzny serwis odpowiada za naprawy gwarancyjne a nie oni?
to dokument gwarancyjny więc jest domniemanie naprawy gwarancyjnej ale MUSZĄ CIĘ DOPYTAĆ jeśli coś nie jest wystarczająco klarowne. Teraz Ty mówisz "ale ja myślałem naprawa za darmo" a oni "a my , że za pieniądze", no to odpowiadasz "to trzeba było pytać", Ty jesteś konsumentem, serwis robi to dla sklepu a sklep dla Ciebe. Ludzie no. Ty wydajesz swoje pieniądze i w momencie zapłaty jesteś panem. Oni muszą wiedzieć czego Ty chcesz
https://www.uokik.gov.pl/kontakt.php wejdź tu, wybierz swoje miasto i dzwoń do uokiku, wytłumacz sytuacje podaj im dokładne dane sklepu itp. Pokierują Cię co dokładnie masz zrobić a sami dopiszą sklep do listy do sprawdzenia. Uokik działa bardzo prężnie z mojego doświadczenia jeśli po rozmowie z nimi nie wyegzekwowałeś pieniędzy.
Przed tym wszystkim przeczytaj regulaminy i dokumenty gwarancyjne. Jeśli jest tam zapis, że filtr+ może być naprawiony wyłącznie odpłatnie to niestety zrobili wszystko co mogli i musisz opłacić wymianę.
@fgjfgyuft: Ah teraz doczytałem, że tylko za transport każą zapłacić a nie za filtr. To to już w ogóle olej. To jest całkowicie ich sprawa jak to dostarczą. Mogą wysłać gołębiem, Ty masz mieć działający towar.