Wpis z mikrobloga

@texas-holdem: odpowiedź na odpowiedź: 124mld dzisiejszych dolarów później to jednak poleciało. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dobrze że starship jest z nierdzewki spawanej pod gołym niebem, może w kilka mld $ się wyrobi z poślizgami.
A ile $mld trzeba dla BO, jeśli doliczyć pewne pośliźnięcia? ( )
  • Odpowiedz
@texas-holdem: W kosmonautyce od jakiegoś czasu pojawiła się sytuacja, której nie mogę pojąć. Jest SpaceX, czego dokonuje SpaceX, nie trzeba tłumaczyć. Jest też miliarder, który dużo gada i on sam twierdzi, że jest dla SpaceX konkurencja. To ze gada, to jego prawo, natomiast zupełnie nie rozumiem, dlaczego ktokolwiek bierze to na poważnie. Bezos przez swoje gadanie i tylko gadanie!! Stwarza atmosferę, jakby ta konkurencja był. Czy jeśli razem na wykopie
  • Odpowiedz
Czy jeśli razem na wykopie stworzymy symulacje lądowania naszej rakiety na słońcu, ktoś to weźmie na poważnie?


@Obruni: Myślę że gdybyśmy mieli fabrykę rakiet i pompowali w nią miliard dolarów rocznie to tak

Nie rozumiem za bardzo argumentu "ej on ma tylko fabrykę i pompuje w nią miliard dolarów rocznie, czemu traktujecie go poważnie!"

No może dlatego że ma fabrykę i pompuje w nią miliard dolarów rocznie?
  • Odpowiedz
@Obruni: Tak jak @gatineau napisał – Bezosa bierzemy na poważnie, bo władował już tyle pieniędzy w B.O., że za bardzo nie widać opcji odwrotu – stałby się wtedy pośmiewiskiem całej branży, a na to sobie nie pozwoli. Więc produkty (jak New Glenn czy nawet Vulcan, który do pewnego stopnia ugruntuje pozycję B.O. jako poważnego gracza) muszą się pojawić, to tylko kwestia czasu. Inna sprawa, że New Glenn miała (i
  • Odpowiedz
Fakt jest taki, że gdyby SpaceX w ogóle się nie pojawił, to nikt by się z Blue nie śmiał.


@texas-holdem: Otóż to, wydaje mi się że może z tego głównie wynika potężny ból d--y Bezosa :)

Totalnie urażone ego, największy biznesmen na świecie, multimiliarder, gość o którym będą pisali w książkach do historii jak o Rockefellerze
  • Odpowiedz
@texas-holdem: @gatineau: Chodzą słuchy, że przeprojektowują New Glenn na z aluminiowej na stalowa, bo wyszło im, ze w pierwotnej wersji nie ma żadnych szans na konkurowanie ze starshipem. To znaczy, że w zasadzie projektują od nowa. Mało tego, jeśli New Glenn w jakiejkolwiek formie zacznie latać po odpaleniu do regularnych lotów Starshipa, to i tak nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego, kto mu da zarobić? Może wynosić satelity do
  • Odpowiedz
@texas-holdem: To już się robi żałosne. Cytują ten sam dokument, w którym jest wyjaśnione, dlaczego propozycja SpaceX jest lepsza od reszty. Jakby Elon chciał to mógłby zorganizować taką samą kampanię wyśmiewającą Blue Origin z taką różnicą, że mają tony materiału, a nie jedno głupie hasełko. Ale on tego nie zrobi, bo nic nie zyska zniżając się do poziomu Bezosa, bo on już wygrał.
Jeszcze jedno, krytyka Starshipa za wysoką złożoność
  • Odpowiedz
to będzie drugi


@gatineau: Otóż z dzisiejszej perspektywy będzie dobrze, jak zmieści się w amerykańskim top 5, jeśli chodzi o w pełni prywatne firmy z operacyjnymi rakietami orbitalnymi. Bliżej orbity wydają się być Firefly, Astra i Relativity. Jeśli tylko te 3 zaliczą orbitę przed B.O. (co wydaje się co najmniej prawdopodobne), to patrząc globalnie Bezos ma szansę na miejsce siódme (bo mamy jeszcze RocketLab z Nowej Zelandii i Virgin Orbit).
  • Odpowiedz