Wpis z mikrobloga

Mała analiza lokacji pobocznej, która idealnie pokazuje, czemu miasto robi miejscami wrażenie pustego. Tl;dw:

- NPC po prostu stoją, odtwarzają zapętloną animację, wałęsają się bez celu
- większość animacji NPC nie ma żadnych dźwięków
- wszystkie budynki poza questowymi w całej lokacji to wydmuszki
- w żadnym budynku nie ma npc, npc nie wchodzą/nie wychodzą z budynków
- nie pojawia się żaden pojazd, npc nie przybywają do lokacji, npc jej nie opuszczają

***

Nie oczekuje, żeby każdy budynek w mieście był otwarty i eksplorowalny. Osobiście w samym mieście brak eksploracji budynków aż tak się nie odczuwa. Ale tutaj, na tym osiedlu jest to bardzo widoczne. Cisza, wałęsające się zombie, budynki wydmuszki tworzą wrażenie fallouta a nie gry dziejącej się w megalopolis.

I tak, rozumiem, że jest to lokacja poboczna powiązana z questem. Ale z drugiej strony - jest tu ikonka mieszkania, są sklepy - gracz ma powody by tu wrócić i spędzić chwilę.

Co bym sugerował? Otwarcie kilku budynków i zapełnienie ich generyczną zawartością. Takie rozwiązania występują sporadycznie w grze. Dorzucić punkty spawnu wewnątrz budynków i zezwolić na większy ruch NPC po całej lokacji. NPC potrafią wchodzić i wychodzić do budynków w podstawowej grze. Dorzucić punkty spawnu zależne od pory - npc śpiący w łóżkach w nocy itp. To też już jest w grze.

Możliwość wsiadania do samochodów i odjechania z lokacji i despawn oraz odwrotną sytuację - przybycie pojazdu z daleka, podjechanie pod lokację i wysiądnięcie NPC jest chyba niewykonalne w obecnej grze :(

#cyberpunk2077 #gruparatowaniatagu
pablo397 - Mała analiza lokacji pobocznej, która idealnie pokazuje, czemu miasto robi...
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@pablo397 Mi brakowało trochę otwartości budynków. W sensie w cp wszystko prawie z pobocznych lokacji jest zamknięte. Np. Fajnie by było jak by tam gdzie są garaże np. kilka z nich się dało otworzyć aby znaleźć jakiś loot czy znajdzie. Tak było chociażby w Deus Ex.
  • Odpowiedz
  • 0
@pablo397: @Gandalf_Rudy


W sumie nie ironicznie 20 letni gothic z dużo mniejszym budżetem jest w wielu aspektach lepszy od cyberpunka.

no i co mozna sie tylko śmiać i czekac na patch co wyjdzie za 5 lat ( ͡
  • Odpowiedz
@pablo397: zastanawiam się co mogłoby pomóc w sytuacji „zombie” i myślę że skoro „dialogi” z npc na ulicach wywoływane przyciskiem to bezsensowna losowa paplanina (tak jak w sumie w wielu innych grach), to może cedep byłby w stanie odpalać taki monolog automatycznie powiedzmy w sytuacjach 1/10 podczas mijania przechodnia. Gadający do siebie wariaci czy komentujący gracza ludzie pasowaliby do dystopii i nie byłoby tak cicho.

Edit. Nie mówiąc już o
  • Odpowiedz
@Variv: No szkoda tylko ze ta główna fabuła to taka krótka jest zamiast tego mamy miliardy jakiegoś totalnego generycznego badziewia idz i zabij.No i troche fajnych misji pobocznych. W3 miał wiecej ciekawego kontentu tutaj no dostalismy syf na szybko.Also połozyli akcent na zajebiste miasto zeby tego potem w ogóle nie wykorzystać.
  • Odpowiedz
  • 1
@JPNyygaa Pamiętajmy, że w cp zadania "poboczne" przeplata się z "głównymi". CP trochę redefiniuje co to są zadania główne. Bo jak nie zrobisz zadań pobocznych w cp to nie masz innych zakończeń gry itp. Więc pytanie na ile zadania poboczne są zadaniami pobocznymi (te duże ciągi zadań)

Ja wiem ze może niektórzy robią tylko te zadania co muszą ale to jednak trochę strata dla nich.
W sumie w AC Valhali twórcy
  • Odpowiedz
@Variv: Ja zawsze staram sie wszystko zrobić na maksa w gierkach ale przy cyberpunku odpusiciłem bo te np znaki zapytania i kontrakty to były tak nudne ze chyba jakby wszystko wywalili to gra by tylko zyskała na tym ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Te zadania poboczne co sie przeplataja to fajny motyw ale myśle że liczac nawet je to i tak wiedzmin 3 wychodzi lepiej pod względem
  • Odpowiedz
Te zadania poboczne co sie przeplataja to fajny motyw ale myśle że liczac nawet je to i tak wiedzmin 3 wychodzi lepiej pod względem kontentu.


@JPNyygaa: a na którym polu wiedźmin 3 wypada gorzej od cp2077? Bo jakoś trudno mi się doszukać...
  • Odpowiedz