Wpis z mikrobloga

Nowy taryfikator mandatów od grudnia 2021

Niemiec przekraczając prędkość o 31km/h w zabudowanym zapłaci mandat wysokości 160€, dostanie 2 punkty karne(na 8 możliwych) i zakaz prowadzenia przez 1 miesiąc.
Poza zabudowanym przekraczając o 31km/h dostanie odpowiednio mandat 120€ 1 punkt karny i miesięczny zakaz.
Zarabiając najniższą krajową w najmniej korzystnej klasie podatkowej - 973€ netto - zapłaci odpowiednio mandat wysokości 16.4% swojej pensji za przekroczenie w zabudowanym i 12.3% za przekroczenie poza zabudowanym.

Po zmianie taryfikatora w grudniu p0lak na najniższej krajowej za przekroczenie prędkości 31km/h zapłaci 72.8% swojej pensji a od stycznia 2022 63.7% swojej pensji (od stycznia wzrasta minimalna)
I to zakładając najniższy mandat 1500zł

Najwyższym za to wykroczenie będzie 5000zł czyli 212% pensji od stycznia 2022 roku


Dane z Niemiec: mandaty, płaca minimalna, kalkulator brutto-netto
volion - Nowy taryfikator mandatów od grudnia 2021

Niemiec przekraczając prędkość ...

źródło: comment_1628571707MFKGiisXsTMQgInEK0vAgj.jpg

Pobierz
  • 517
  • Odpowiedz
Przy takim oznakowaniu dróg jak jest teraz w niektórych miejscach jazda to będzie katorga. Puste pola, dookoła kilka domów na krzyż a zabudowany ciągnie się 5km ( ͡° ʖ̯ ͡°) po czym jest koniec zabudowanego na długości 500m i potem znowu kilometry zabudowanego.


@derek25: To w takich miejscach głównie stoi policja.
  • Odpowiedz
@volion: zwiększenie wysokości kary mandatu nic nie da w przypadku, kiedy nie będzie miał kto tego egzekwować. Policja jeśli już stoi na drogach to w miejscach, gdzie mogą łupać frajerów, a nie gdzie realne jest zagrożenie. Generalnie sprowadza się to do tego, że mandat dostaje pechowiec, a nie ten, kto notorycznie przepisy łamie. Nieuchronność od kary, to jest clue problemu. Podbijając kwestie kijowego oznakowania dróg oraz przesytu w ilości ograniczeń
mojemirabelki - @volion: zwiększenie wysokości kary mandatu nic nie da w przypadku, k...

źródło: comment_1628609977TONkMLkRtc6dlLOys4OAY3.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Jedyny sposób żeby ucywilizować, to co się na drogach wyprawia. Rocznie robię 25 tyś. km i czasami się włos na głowie jeży, jak widzę co wyprawiają rodacy za kierownicą. Szczególnie karana powinna być jazda lewym lub środkowym pasem, gdy prawy jest wolny.
  • Odpowiedz
@makubakuu: i wysokość mandatu niby to zmieni jeśli ilość policji na drogach pozostanie bez zmian? Jeśli nie będą skutecznie egzekwować wykroczeń nawet z tą niską karą to nic nie da dowalenie kolejnego zera do mandatu. Taki seba zwyczajnie się nie wypłaci, albo trafi na jakiegoś pechowca nieznającego trasy, bo wjedzie w pułapkę za krzakiem, a przez brak patroli patologia na drodze tak jak była, tak pozostanie.
  • Odpowiedz
zabudowanego


@qwarqq: Fajnie, że wstawiłeś ten wykres z wypadkami. Jakim cudem bezpieczeństwo (2010 vs 2017) rok się zwiększyło, skoro mandaty są mniej odczuwalne?
  • Odpowiedz
Problem w tym, że Niemiec/Holender/Belg rozumie, że zakazy są dla bezpieczeństwa jego i pieszych. Polak postrzega je jako "naprawa budżetu".


@krwawytornister: Serio? Mamy totalny brak edukacji, oblewanie egzaminów bo wordy mają z tego hajs, #!$%@? oznakowanie dróg, wszędzie nasrane znakami, fatalną infrastrukturę oraz służby które robią dokładnie to co napisałeś że robią! Może nie pamiętasz ale w czasach gdy straż miejska/gminna mogła używać fotoradarów to dokładnie to robili - naprawiali
  • Odpowiedz
@volion: czekam aż mandaty będą dwa razy droższe, chociaż wolę żeby szybciej zabierali prawo jazdy za takie wykroczenia. Skoro nie potrafisz jeździć zgodnie z przepisami to znaczy że nie zasługujesz na prawo jazdy
  • Odpowiedz
i bardzo dobrze, może się w końcu nauczą bezpiecznie i przepisowo jeździć.
wyszaleć się można na dowolnym torze, sportowym samochodem.
  • Odpowiedz