Niektórych Januszy biznesu zapiecze odbyt. Ale biorąc pod uwagę, to że większość kierowców to półgłówki to i tak będą zgadzać się na podpisywanie lewych papierów, byle tylko Janusz mógł sobie wziąć kolejne audi w leasing.
@xspeditor: Głupi bo? Janusze w końcu się doigrali.
@Zubern: Tak było. Kierowca zgodzi się na niższe zarobki, zamiast zatrudnić się w niemieckiej firmie. A z tym na czarno to od przyszłego roku, karę będzie pomost wyłącznie pracodawca. A nie jak obecnie jest, że i pracodawca i pracownik. Także Janusze się zdziwią. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ignacy_Loyola: mam gdzieś płace minimalne w różnych krajach, wykonuję przewozy bilateralne - tak wiem trudne słowo ale masz google to dasz sobie radę.
Chodzi mi o te niziny intelektualne które pozwoliły Ci napisać taki wysryw o leasingu
@xspeditor: Przewoźnik dostaje stawkę niemiecka. Pracownikowi płaci wynagrodzenie polskie i kosztu ma również polskie. Gdzie idzie różnica w takim razie? ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ignacy_Loyola: Przewoźnik dostaje stawkę niemiecka - tutaj jest pierwsza koszty ma również polskie - tutaj jest druga ( oprócz wynagrodzenia koszty są te same) Jak ktoś już robi te kabotaże cały czas to też ponosi koszty albo dowozu pracownika albo ściągania i wysyłania auta do tych Niemiec
I teraz prosta piłka, skoro wszyscy będą mieć te samy koszty to jaka firma zostanie wybrana w przetargu/ polska czy niemiecka?
@Ignacy_Loyola Podwyższanie pensji żeby w sklepach było drożej ma sens żaden. A praktycznie każdy produkt ze sklepu przewinął się przez ciężarówkę. Z budynkiem sklepu włącznie.
@Ignacy_Loyola: ubezpieczenie to marginalny koszt w porównaniu do reszty. Zresztą obecnie jest już podobny. A paliwo, weź rusz troszkę głową, skoro te ciężarówki spędzają tam parę tygodni to jakim cudem ciągle mają paliwo z PL?
Podwyższanie pensji żeby w sklepach było drożej ma sens żaden
@wezsepigulke: Jeśli wzrost pensji jest większy niż wzrost cen to ma sens. Policz sobie pensje kierowcy ciężarówki, który przewozi 24 tony jakiegoś warzywa i zarabia 10 000 tysięcy. Gdy pensja wzrośnie do 20 000 to cena kilograma wzrośnie o kilka groszy. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ignacy_Loyola Za prosto to liczysz, bo przewoźnik poniesie wyższe koszty niż te 10000, dodatkowo wchodzi polski ład. Ceny frachtów poszybują w górę, na pewno nie o jakieś mizerne kilka centów. I w cenie warzyw może tego nie zauważysz, ale w cenie cegieł czy stali już wyraźnie tak. A za tym pójdzie wszystko inne.
Dzbanem to jest płacenie polskiego wynagrodzenia za pracę w Niemczech czy innym kraju zachodnim.
Dlaczego tak uważasz?
teraz prosta piłka, skoro wszyscy będą mieć te samy koszty to jaka firma zostanie wybrana w przetargu/ polska czy niemiecka?
xspeditor: Lepsza.
Nie, zostanie wybrana firma niemiecka, bo nadawcy ładunku będzie się łatwiej porozumieć z przewoźnikiem. A polska firma upadnie, bo straci swoją przewagę
@mroznykasztan: To, że Polska jest potentatem w dziedzinie transportu międzynarodowego zawdzięczyć można głównie magnesiarstwu, podwójnym kartom, systemom 20/1, płaceniu minimalnej krajowej kierowcom, ultra tanim spedytorom, dyspozytorom itd, płaceniu od kilometra, obciążaniem kierowców za małe szkody.
Oczywiście ogromna wina leży po stronie niewolniczego myślenia pracowników, bo nie powinni się na to zgadzać. Również przepisy nie zniechęcają i nawet teraz po wdrożeniu zmian pracodawca woli zaplacić karę (na przykład za pauzę 45h w
@Ignacy_Loyola: uzyj szarych komórek i zastanów się raz jeszcze co napisaliśmy. Która firmy będzie wybrana przez niemieckiego kontrahenta przy takich samych kosztach
@Stormweaver polskie ITD potrafi porównać dane z viaTOLLa i tacho. Więc jak jada "bez tacho" to viaTOLL leci do lodówki, bo tam nie odbiera xD Swoją droga bodajże tylko ITD robi taki krzyżowy kontrol
@Ignacy_Loyola: zesrają się duże firmy z dużymi zobowiązaniami, o ile stawki się nie podniosą radykalnie oraz kierowcy, bo skończy się era sióstki z psiodu. Ja sobie sam będę śmigał na spokojnie, 5 cyferek zostanie na koncie każdego miesiąca także o moje zesranie się nie bój żaby( ͡°͜ʖ͡°)
@Ignacy_Loyola: tak, na 100% kierowcy z centralnej i wschodniej polski będą co tydzień robić osobówką w jedną stronę 800km by pojeździć sobie u niemca w systemie Pon-Pt/Sb
@xspeditor: No właśnie. Zamiast pracować w systemie pon-pt można dojechać 800 km i pracować mniej za taką samą kasę i lepsze benefity. Ale drajwerzy mają problem z liczeniem. ( ͡°͜ʖ͡°)
@Ignacy_Loyola: to ty raczej masz problem ze swoją głową. Poza tym nie istnieje chyba firma która zapłaci za 2/2 7/8k plus koszt dojazdu. A napisałeś że zarabia się tyle samo co w PL beż systemu
@xspeditor: 1500 euro netto spokojnie się dostanie za 2/2. Koszt dojazdu we własnym zakresie ale masz tyle dni wolnego więcej że to i tak się opłaca. Albo dojazd busem za free, ale to już trochę niewygodnie.
@xspeditor: Na wschodzie w systemie nie dostaniesz 380 zł dniówki xD. Chyba że na magnesie z kilometra płacone.
I jeszcze weź pod uwagę, że polski system to powrót piątek 20-24, a wyjazd niedziela 20
@xspeditor: Dolicz jeszcze miesiąc urlopu, gdzie w Niemczech dostaniesz 1500 euro brutto, a w Polsce 2800 zł brutto. I już pisałem, że jazda z kilometra nie ma porównania do stałych dniówek.
@xspeditor: Gdzie napisałem, że wszyscy? Ci co umieją liczyć, już dawno tam siedzą a nie w polskich dziadtransach. A debile, zazwyczaj starzy drajwerzy jeżdżą bez systemu za 7 tysięcy złotych z kilometrówką xD
Niektórych Januszy biznesu zapiecze odbyt. Ale biorąc pod uwagę, to że większość kierowców to półgłówki to i tak będą zgadzać się na podpisywanie lewych papierów, byle tylko Janusz mógł sobie wziąć kolejne audi w leasing.
#bekaztransa #zycietruckera #transport
Komentarz usunięty przez autora
@Zubern: Tak było. Kierowca zgodzi się na niższe zarobki, zamiast zatrudnić się w niemieckiej firmie. A z tym na czarno to od przyszłego roku, karę będzie pomost wyłącznie pracodawca. A nie jak obecnie jest, że i pracodawca i pracownik. Także Janusze się zdziwią. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ignacy_Loyola: to od razu identyfikuje dzbana
Tak słychać wycie, ludzkiej głupoty
Chodzi mi o te niziny intelektualne które pozwoliły Ci napisać taki wysryw o leasingu
Przewoźnik dostaje stawkę niemiecka - tutaj jest pierwsza
koszty ma również polskie - tutaj jest druga ( oprócz wynagrodzenia koszty są te same)
Jak ktoś już robi te kabotaże cały czas to też ponosi koszty albo dowozu pracownika albo ściągania i wysyłania auta do tych Niemiec
I teraz prosta piłka, skoro wszyscy będą mieć te samy koszty to jaka firma zostanie wybrana w przetargu/ polska czy niemiecka?
Wiem, dość dużo
@xspeditor: Paliwo jest tańsze i ubezpieczenie również.
@xspeditor: Lepsza.
@wezsepigulke: Czyli pensje powinno się obniżać? Żeby w sklepach było taniej? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A paliwo, weź rusz troszkę głową, skoro te ciężarówki spędzają tam parę tygodni to jakim cudem ciągle mają paliwo z PL?
@wezsepigulke: Jeśli wzrost pensji jest większy niż wzrost cen to ma sens. Policz sobie pensje kierowcy ciężarówki, który przewozi 24 tony jakiegoś warzywa i zarabia 10 000 tysięcy. Gdy pensja wzrośnie do 20 000 to cena kilograma wzrośnie o kilka groszy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
I bardzo dobrze. Niech się w końcu wezmą za ten polski, rumuński, litewski transport. Nie żal mi
@Ignacy_Loyola: Za co się doigrali?
Dlaczego tak uważasz?
Nie, zostanie wybrana firma niemiecka, bo nadawcy ładunku będzie się łatwiej porozumieć z przewoźnikiem. A polska firma upadnie, bo straci swoją przewagę
To, że Polska jest potentatem w dziedzinie transportu międzynarodowego zawdzięczyć można głównie magnesiarstwu, podwójnym kartom, systemom 20/1, płaceniu minimalnej krajowej kierowcom, ultra tanim spedytorom, dyspozytorom itd, płaceniu od kilometra, obciążaniem kierowców za małe szkody.
Oczywiście ogromna wina leży po stronie niewolniczego myślenia pracowników, bo nie powinni się na to zgadzać. Również przepisy nie zniechęcają i nawet teraz po wdrożeniu zmian pracodawca woli zaplacić karę (na przykład za pauzę 45h w
@mroznykasztan: No rusz trochę głową. Dlaczego uważasz, że płacenie mniej niż minimalna w danym kraju jest normalne?
@mroznykasztan: Można zatrudnić kogoś kto rozmawia po niemiecku.
@Ignacy_Loyola: masz myślenie 5 latka
Poza tym myślisz, że niemieccy przewoźnicy dadzą radę obsłużyć terminowo wszystkie zlecenia?
Gówno wie, ale do mądrowania się na parkingu z kalkulatorem xiaomi pierwszy
Te przepisy nie wejdą, na pewno nie w takiej postaci, a jeśli tak to zostawiam sobie 1 zestaw i śmigam sam, stawki za transport poszybują do kosmosu
Więc nie naginaj faktów.
Poza tym nie istnieje chyba firma która zapłaci za 2/2 7/8k plus koszt dojazdu. A napisałeś że zarabia się tyle samo co w PL beż systemu
@xspeditor: Na wschodzie w systemie nie dostaniesz 380 zł dniówki xD. Chyba że na magnesie z kilometra płacone.
I jeszcze weź pod uwagę, że polski system to powrót piątek 20-24, a wyjazd niedziela 20
Na czarno leć bo szkoda czasu na takie ceramiczne wyroby jak ty
Skąd sie takie ciołki biorą to nie wiem, a potem się dziwisz ze kierowca to nie szanowany zawód. Gratulacje